Sayı 4 (1991)

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 20
  • Öğe
    Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim elemanlarının ilmi çalışmaları (II)
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Bayyiğit, Mehmet
    Kamu oyunu, benzer sahalardaki kurumların mensupları ve diğer ilim çevrelerini haberdar etmek ve böylece İlmî iletişimin sağlanmasına katkıda bulunmak amacıyla öğretim elemanlarımızın İlmî çalışmalarını , sadece isimlerini zikrederek, dergimizin 3. sayısında duyurmuştuk.
  • Öğe
    İstanbul dâru'l-fünûnu ilâhiyat fakültesi mecmuası, İslâm ilimleri enstitüsü dergisi ve diğeri İlahiyat Fakülteleri dergilerinde
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Şahin, Naim
    Herhangi bir alanda araştırma yapabilmek İçin o alanın literatürünü iyi bilmek gerekir.
  • Öğe
    Asya’da kabile dinleri
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Parrinder, Geoffrey; Atasagun, Talip
    insanlık tarihinin büyük bir bölümünde avcılık ve toplayıcılık göçebe hayata rehberlik etmiştir. Dolayısıyla en eski dini ideler, (medenileşme çabaları ile evciIleşmeden ve seyrek olarak yerleşen) dünya üzerinde dolaşan erkek ve kadınların küçük zümreleri arasında gelişmiş olmalıdır.
  • Öğe
    Oryantalistlerin İslâm araştırmaları
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Watt, W. Montgomery; Gülçür, M.Kazım
    iki dinin birbirinden etkileşiminin ortaya çıkmasında en önemli taraf bir din mensubunun ötekinin dini hakkında çalışmasıdır. Orta cağda genel olarak hem Müslüman hem de Hristiyan araştırmacılar birbirlerinin hataları ve zayıf yönleri ile ilgilendiler.
  • Öğe
    İbn Haldun sosyolojisi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) El-Husrî, Satı; Bayyiğit, Mehmet
    Doğu'da "Mukaddime" Batı'da "Prolegomenes" adıyla tanınan ibn Haldun'un meşhur eseri, en çok müsteşrikler ve tarihçiler tarafından incelendi Halbuki, bilhassa sosyologlar tarafından incelenmiş olması gerekiyordu.
  • Öğe
    Kur’ân-ı Kerim’i okuma adabı
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Yeşil, Mahmut
    Mukaddes kitabımız Kur'an-ı Kerim bütün insanlığa hidayet kaynağı, inananlar için doğru yolu gösteren bir kılavuz, Allah'tan korkanlara bir öğüt olarak indirilmiştir.
  • Öğe
    Ebû Reyye’nin “Advâ Ale’s-Sünne en- Nebeviyye” adlı eseri üzerine bir değerlendirme
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Güler, Zekeriya
    Kur'an-ı Kerim sünnet'e -itibarın lüzum ve önemini bariz bir şekilde beyan eder : "Rabbin hakkı için, onlar, aralarında çıkan anlaşmazlıklarda seni hakem kılmadıkça, sonra da verdiğin hükümden dolayı hiç bir sıkıntı duymadan sana bütün teslimiyetleriyle baş eğmeden iman etmiş olmazlar.
  • Öğe
    Muhasibi ve bazı Tasavvufî problemler.
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Filiz, Şahin
    Haris b. Esed el Muhasibi Hicri ll. yüzyılın başı ile lll. yüzyılın başın­da yaşanmış olan ilk dönem mutasavvıf, mütekellim ve .muhaddislerindendir. Pek çok tasavvufi eserleri vardır.
  • Öğe
    Avusturya ve Türkiye’deki İlâhiyat Yüksekokulları üzerine bazı düşünceler
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Tavukçuoğlu, Mustafa
    Toplumların kültürlerin, nesillere aktarma· yollarından birisi de eğitim ve öğretim faaliyetleridir. Eğitim ve öğretim faaliyetleri ise çeşitli kademelerden meydana gelir.
  • Öğe
    Fırka liderleri ve toplum
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Şenel, Lütfi
    islam dininin esası Tevhid Akidesidir.Tek Allah, her şeyin yaratıcısı, Malik'i olan Allah inancıdır. Her şey O'nda başlar, O'nda son bulur. Bu akide Kur'an-ı Kerim'de veciz bir şekilde ifade edilmiştir. Allah üçüncüsüdür diyenler muhakkak küfretmişlerdir.
  • Öğe
    Arapçaya yöneltilen bazı eleştiriler
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Sarmış, İbrahim
    Arapça, Arap milletinin dili olduğu kadar Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamberin dili olması itibariyle bütün müslümanlar için büyük bir önem taşımaktadır. Zira bütün müslümanlar direkt islamla bağlayan en büyük bağlardandır. Bunun için bütün müslümanlar nazarında Arapçanın ayrı bir önem bulunmaktadır.
  • Öğe
    Sadreddîn Konevî’de Allah-insan münasebeti
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Erdem, Hüsameddin
    Konevi felsefesi bir Tanrı insan münasebeti felsefesidir denilebilir. O'nun bütün fikirleri bu iki ana kavram etrafında toplanmaktadır. insanın kainattaki yeri meselesi Konevi felsefesi'nin hem hareket noktası, hem de gayesi olarak gösterilmiştir.
  • Öğe
    Me‘âni’l - Kur’ân ile İ‘râbü’l - Kur’ân’ların karşılaştırılması
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Kayapınar, Durmuş Ali
    İ'rab'ül - Kur'an konulu kitaplar üzerinde araştırma yaparken, bunların Me'an'i'I-Kur'an'larla tedahül halinde olduklarını fark ettik. Bunun üzerine ·Me'ani'I - Kur'an'ların ne oranda i'rab'a yer verdikleri hususu üzerinde durmak ihtiyacını duyduk.
  • Öğe
    “Ameller Niyyetlere Göredir” hadisi hakkında birkaç söz
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Ayvallı, Ramazan
    Emiru'I-,Mü'·minin Ebu Ha-fs Ömer ibnü'I-Hattab (r.a.) dan: Demiştir ki, kendim ·işittim. Resullah (s.a.s.) şöyle buyuruyordu : "Ameller(in kıymeti) niyetlere bağlıdır. Herkesin niyet ettiğine ise, eline geçecek olan odur.
  • Öğe
    İslâm’da bey‘at (Seçim usulü)
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Kapar, Mehmet Ali
    Alışverişin zıddı olan el-Bey'at karşılıklı anlaşmak ve akidde bulunmak anlamına gelmektedir. İtaat, ahid ve akid anlamına gelen e-Bey'at iki taraf arasındaki anlaşmanın ortaya çıkması, iki tarafın herhangi bir şeyi değiştirilmeleri ve karşılılklı rızadır
  • Öğe
    Ensâb’la ilgili eserler
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Önkal, Ahmet
    Bir önceki yazımızda Araplarda ensab ilminin doğuşu. islamın ensab ilmine ve lslam Tarihi açısından ensab ilminin önemi üzerine durmuştuk. Bu araştırmamızda ise tarihi seyri içerisinde ensab ilminin gelişimi ve ensabla ilgili eserleri tespit etmeye calışacağız.
  • Öğe
    Kuşeyri ve “Letâifu’l - İşarât” isimli tefsiri
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Turan, Abdülbaki
    Abdulkerim ibn Hevazin ibn Abdi'I - Meli'k ibn Talha en - Neysaburi büyük alim ve ünlü bir mutasavvıftır. Vaktiyle Horasan bölgesine göç edip yerleşen Arap kabilelerinden Kuşayr b. Ka'b kabilesine mensuptur.
  • Öğe
    Yahudi kaynaklarına göre Yahudilik II. kısım (Talmud Yahudiliği)
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Aydın, Mehmet
    Talmud, zahit yahudilerce hala yaşanılan özel bir hayat tarzı meydana getiren zengin bir eserdir. Talmud, doğumundan ölümüne, sabah kalkışından uyumasına, bayram ve mevsimlerin sırasına, Allah'la, insanlarla', aileyle ve toplumla olan münasebetlerine kadar, her yahudinin haya­tının her anını saran; hukuki, ahlaki, dini bir yasadır.
  • Öğe
    El - Musayere’den bazı tesbitler
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) Gölcük, Şerafeddin
    ibn Hümam el Müsayere isimli hacimce küçük ancak muhtevaca zengin Kelam kitabını imam Gazali'n.in el Risatül - Kudsiyye'sini ihsar etmek için yazmaya başlamış fakat daha sonra müstakil bir eser ortaya çıkmıştır.
  • Öğe
    الوقف كوسة اجتماعية تضامنية لا يزال يحتفظ بدوره و أهميته في المجتمع التركي كما كان فى
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 1991) الاستاذ الدكتور عصمت تایا اوغلی; Tayaoğlu, İsmet
    Hiç şüphe yok ki her toplumun dayanışma ve yardımlaşma kurumları vardır ve her din, özellikle mensupları arasında işbirliğini tavsiye eder. Ve genel olarak insanlar için hayır isteyin. İslam'ın öğretilerinden biri olduğu gibi, Yahudilik ve Hıristiyanlığın da öğretilerinden biridir.