Kitap / Bildiri / Sunum Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 6 / 6
  • Öğe
    II. Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu (UPUES 2022) Tam Metin Kitabı
    (NEÜ Yayınları, 2022)
    Konya Valiliği Himayelerinde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ve Konya İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde Konya Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle “Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu”nun (UPUES 2022) ikincisi 24-27 Mart 2022 tarihleri arasında yüz yüze ve çevrim içi olarak KONYA Necmettin Erbakan Üniversitesinde düzenlenecektir. Sempozyumun amacı; ülkemizde ve uluslararası platformda yapılan örnek projelerin ve öğretim uygulamalarının bilimsel sonuçlarının eğitim camiası ile paylaşılması, yaygınlaştırılması, öğretmenlerin ve akademisyenlerin proje hazırlama ve uygulama bilgi ve deneyimlerinin paydaşlara aktarılmasının sağlanmasıdır. Aynı zamanda UPUES 2022 ile öğretmenlerin bir kazanımın etkili öğretimi ile ilgili kendilerine özgün uygulama örneklerinin bilimsel sonuçlarına da yer verilecektir.
  • Öğe
    II. Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu (UPUES 2022) Bildiri Özet Kitabı
    (NEÜ Yayınları, 2022)
    Konya Valiliği Himayelerinde Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ve Konya İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde Konya Büyükşehir Belediyesinin destekleriyle “Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu”nun (UPUES 2022) ikincisi 24-27 Mart 2022 tarihleri arasında yüz yüze ve çevrim içi olarak KONYA Necmettin Erbakan Üniversitesinde düzenlenecektir. Sempozyumun amacı; ülkemizde ve uluslararası platformda yapılan örnek projelerin ve öğretim uygulamalarının bilimsel sonuçlarının eğitim camiası ile paylaşılması, yaygınlaştırılması, öğretmenlerin ve akademisyenlerin proje hazırlama ve uygulama bilgi ve deneyimlerinin paydaşlara aktarılmasının sağlanmasıdır. Aynı zamanda UPUES 2022 ile öğretmenlerin bir kazanımın etkili öğretimi ile ilgili kendilerine özgün uygulama örneklerinin bilimsel sonuçlarına da yer verilecektir.
  • Öğe
    21. Yüzyılda Eğitimde Dönüşüm ve Okullar
    (NEÜ Yayınları, 2020) Editör: Ataseven, Uğur; Ataseven, Uğur
    Dünyada her alanda meydana gelen değişim ve oluşumlardan eğitim de nasibini almaktadır. Okulların işlevi ve yapısı, öncesinde hiç olmadığı kadar tartışılmakta ve sorgulanmaktadır. Adeta eğitimin bileşenlerine ait olan kavramlar yeniden tanımlanmaktadır. Birçok eğitim sistemi, bu değişim ve dönüşüme uyum sağlayabilmek amacıyla eğitim politikalarında önemli değişikliklere gitmektedirler. Bu değişikliklerin özellikle son zamanlarda çok hazırlıksız yakalanıp mücadelesini verdiğimiz pandemi döneminde, eğitim yönetimlerinin yeni yol ve yöntemler bulmak için uğraştıklarına hep beraber şahit olunca değişimin gerekliliğini bir kere daha görmüş olduk. Okulların, eğitim için tek alternatif olduğu anlayışı ortadan kalkmakta, öğretim programlarına yeni beceriler eklenmekte, gelişen teknolojinin etkisiyle eğitimin yönü değişmekte, öğrencilerden farklı ve yeni davranışlar beklenmekte, öğretim odaklı programlardan düşünme, öğrenme ve uygulama odaklı programlara geçilmekte, uzun yıllar süren öğretim ve içeriğinin kısaltılması gündeme gelmekte, derslerin işleniş şekli ve öğrenme materyalleri de gittikçe değişmektedir. Yüz yüze eğitim yerini, örgün + online yani harmanlanmış ve hibrid eğitime bırakıyor.
  • Öğe
    Otonom Mobil Robotlar İçin ROS El Kitabı
    (NEÜ Yayınları, 2022) Editörler: Tekerek, Mehmet; Gök, Mehmet; Akçam, Öznur Şifa; Aydemir, Hamza; Tekerek, Mehmet; Gök, Mehmet; Akçam, Öznur Şifa; Aydemir, Hamza
    Robot İşletim Sistemi, Robot kontrolü için ortak bir platform oluşturmak üzere geliştirilen bir meta işletim sistemidir. Robot sistemlerin yaygınlaşması robot kontrolüne yönelik yazılımların geliştirilmesinin de önünü açmıştır. Ortak bir platform olarak ROS bu konuda öncü olarak kabul edilebilir. Bu kitap, ROS'un otonom mobil robotların yönetiminde kullanımına yönelik, kurulumdan uygulamaya bir kaynak kitap olarak hazırlanmıştır. Bu kapsamda, Otonom Mobil Robotların ROS ile yönetilmesi algoritma ve programlama örnekleri ile ele alınmıştır. Ayrıca, TurtleBot3 ve AutoRace görevlerine algoritma ve uygulama düzeyinde yer verilmiştir. ROS ve TurtleBot3 ayrı ayrı simülasyon ve gerçek dünya senaryoları ile sunulmuştur.
  • Öğe
    Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu Kitabı (2 Cilt)
    (NEÜ Yayınları, 2022) Editörler: Hamarta, Erdal; Yalçın, S. Barbaros; Kurnaz, Ahmet; Kaleci, Fatih; Arslantaş, Süleyman; Hamarta, Erdal; Yalçın, S. Barbaros; Kurnaz, Ahmet; Kaleci, Fatih; Arslantaş, Süleyman
    İl Millî Eğitim Müdürlüğü ve Necmettin Erbakan Üniversitesi'nin iş birliği; Konya Büyükşehir Belediyesinin destekleri ve Valiliğimizin himayelerinde hazırlanan Uluslararası Projeden Uygulamaya Eğitim Sempozyumu (UPUES-2021) 01-04 Nisan 2021 tarihleri arasında üst düzey bir organizasyonla gerçekleştirildi. Değerli akademisyenlerimizin ve öğretmenlerimizin şehrimizin ve ülkemizin eğitim çıtasını daha ileriye taşıyacak nitelikteki eğitim projelerinin sempozyumda sunulması, sempozyum sonucunda ürüne dönüşerek yayımlanması eğitimcilerin akademik ve Mesleki Gelişimlerine, öğrenme öğretme niteliğine katkı sunacak, geleceğin projelerine ilham olacaktır. Sempozyuma 440 Kayıtlı Bildiri, 350 Geçerli Bildiri, 63 Erasmus+ ve 287 eTwinning Projesi ile 2.249 Yazar başvuruda bulundu. Sempozyumda toplam 257 bildiri sunulmuştur. Bu eserde öğretmenlerin fiilen uygulamaya dayalı farklı projelerden edindikleri bilimsel sonuçları yer almaktadır. Bu eser bir yandan öğretim sürecinde öne çıkan proje konularını ortaya koyması diğer yandan öğretmenlerin proje uygulama sürecinde yaşadıkları deneyimlerini paylaşması ile diğer öğretmenlerin proje geliştirme ve uygulama becerileri ile öğretmenlik mesleki gelişimlerine katkı sağlayacaktır.
  • Öğe
    Bağımlılık ve Önleyici Yaklaşımlar
    (NEÜ Yayınları, 2022) Editörler: Mızırak, Zekeriya; Traş, Zeliha; Yalçın, Süleyman Barbaros; Mızırak, Zekeriya; Yalçın, Süleyman Barbaros; editor:Traş, Zeliha
    Birey hayata ailesiyle tanışarak başlıyor. Duyguları orda tadıp, ikinci evi olan okul ortamındaki akranlarıyla ve öğretmenleriyle duygularını tanımaya devam ediyor. Bu süreçte sevgi, saygı ve aitlik ihtiyacının karşılanmaması bireye ilk darbeyi vurabiliyor. Bebeklikte aile ortamında başlayan hayat, kapılarını kitle iletişim araçlarına ve sosyal medyaya açıyor. Bu araçlar okulla devam eden çocukluk dönemi ve ardından gelen başlı başına çalkantılı bir dönem özelliği taşıyan ergenlik döneminde misafir olmaktan çıkıyor. Ve her anlamda yaşanılan bağımlılıkları gençlerimiz arasında yayılmasını hızlandırabilen bu ve başka birçok faktör… Bireye, aileye, akranlara, okula, üniversiteye, topluma, sivil toplum kuruluşlarına, bağımlılık uzmanlarına, kanun yapıcı ve uygulayıcılara, kitle iletişim araçlarına ve sosyal medyaya düşen sorumlulukları yine bu meslek elemanları gözünde değerlendirip analiz ettiğimiz çalıştayı 18 Nisan 2019 tarihinde Konya’da gerçekleştirdik. Amacımız Türkiye’nin her kesiminde ikamet eden ve bağımlılıkla ilgilenen farklı meslek gruplarını bir araya getirerek madde bağımlılığından korunma yollarını raporlaştırmaktır. Her bir katılımcının bağımlılık konusunda yaşadığı tecrübelere ve uzmanlık alanlarına başvurulmuş, ortaya bağımlılığın önleyici yüzünü gösteren bir kitapçık çıkmıştır.