Browsing by Author "Hamarta, Erdal"
Now showing items 1-20 of 31
-
Analyzing the relationship between social anxiety, social support and problem solving approach of university students
Baltacı, Önder; Hamarta, Erdal (2013)Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeyleri ile algıladıkları anne baba tutumları arasında anlamlı ilişki olup olmadığı, sosyal kaygı, sosyal destek ve problem çözme yaklaşımları arasındaki ilişki ve ... -
Antecedents of Work-Family Conflict within Higher Education Setting
Işık, Ayşe Negiş; Işık, Erkan; Hamarta, Erdal (2016)This multidimensional work-family conflict in a sample of 828 academic staff. Following previous meta-analyses, antecedents of work-family conflict were categorized into three domains as individual/demographic (e.g., ... -
Azim eğitim programının azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerine etkisinin incelenmesi
Ekinci, Nezir (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, ortaöğretim öğrencilerinin azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerini artırmaya yönelik hazırlanmış olan pozitif psikoloji kuramına dayalı psiko-eğitim programının etkisini incelemektir. Araştırmanın ... -
Beliren Yetişkinlikte Beden İmgesi: Bağlanma ve Sosyal Görünüş Kaygısının Rolü
Bu araştırmanın amacı beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin demografik özelliklerinin, bağlanma stilleri ile sosyal görünüş kaygılarının beden imgesi baş etme stratejilerinin alt boyutları olan kaçınma, görünüşü ... -
Çözüm Odaklı Envanter: Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması
Karahan, Faika Şanal; Hamarta, Erdal (2015)Bu çalışmanın amacı, Grant, Cavanagh, Kleitman, Spence, Lakota ve Yu (2012) tarafından geliştirilen Çözüm Odaklı Envanter (ÇOE) Türkçe versiyonunun geçerlik ve güvenirliğinin incelenmesidir. Çalışma 176 üniversite öğrencisi ... -
Çözüm odaklı yaklaşıma dayalı psikoeğitim programının sosyal duygusal öğrenme becerilerine etkisi
Ulaşan, Hacer (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin sosyal duygusal öğrenme becerilerini geliştirmeye yönelik hazırlanmış çözüm odaklı yaklaşıma dayalı psikoeğitim programının etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
Emotional Expression and Spousal Support as Predictors of Marital Satisfaction: The Case of Turkey
Hamarta, Erdal; Yedirir, Sabiha (2015)This study examines the relationship between spousal support and the ability to express feelings of marital satisfaction, and the extent to which spousal support and the ability to express feelings can predict marital ... -
Ergenlerde benlik saygısı, saldırganlık ve stresle başa çıkabilme arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ergin, Duran (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı ergenlerde benlik saygısı, saldırganlık ve stresle başa çıkabilme arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Hatay ... -
Ergenlerde duygusal özerklik,sosyal destek ve öznel iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi
Güney, Mehmet Ali (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı ergenlerde duygusal özerklik, sosyal destek ve öznel iyi oluşları arasında ilişki olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Ergenlerde Sosyal Kaygının Stresle Başa Çıkma Yaklaşımlarına Göre İncelenmesi
Hamarta, Erdal (2015)Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin sosyal kaygıları ile stresle başa çıkma stilleri arasında anlamlı düzeyde ilişki olup olmadığını ve stresle başa çıkma tarzlarının sosyal kaygıyı anlamlı düzeyde yordayıp ... -
Ergenlerin beden imgeleri ile karşı cinsle ilişkide sosyal yetkinlik beklentisi arasındaki ilişkinin incelenmesi
Kırteke, Sami (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın genel amacı lise öğrencilerinin beden imgeleri ile karşı cinsle ilişkide sosyal yetkinlik beklentisi arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma, 2014–2015 eğitim-öğretim yılında Konya ilindeki çeşitli ... -
Ergenlerin çalışma alışkanlıkları ile sınav kaygısı ve okul başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Ayan Başkal, Didem (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın genel amacı ergenlerin çalışma alışkanlıkları ile sınav kaygısı ve okul başarısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Araştırma verileri 2016–2017 ... -
Ergenlerin Duygusal Özerklik ve Yaşam Doyumlarının Bağlanma Stilleri Açısından İncelenmesi
Barkale, Selva (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ergenlerin duygusal özerklik ve yaşam doyumlarının bağlanma stilleri açısından incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Konya ilinin merkez ilçelerinde özel ve ... -
Ergenlerin ebeveyne bağlanma stilleri ile sosyal görünüş kaygısı ve sosyal dışlanma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aktaş, Emirhan (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim bilimleri Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, ergenlerin ebeveyne bağlanma stilleri ile sosyal görünüş kaygısı ve sosyal dışlanma düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim döneminde Konya ili ... -
Ergenlerin Mobil Telefonsuz Kalma Korkusu (Nomofobi), Stresle Başa Çıkabilme ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Ataş, Mustafa (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı ergenlerin nomofobi, algılanan sosyal destek ve stresle başa çıkma düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Şanlıurfa ili ... -
Ergenlerin problemli internet kullanımı ile akademik başarı ve ertelemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Hamarta, Erdal (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada, ergenlerin problemli internet kullanımı ile akademik başarı ve akademik ertelemeleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma ... -
Evlilik uyumunun, kişilik özellikleri ve kişilerarası ilişki tarzları açısından incelenmesi
Solmaz, Aslan Ali (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırma genel tarama modelinde olup, evli bireylerin kişilik özellikleri ile kişilerarası ilişki tarzlarının evlilik uyumuna etkisi incelenmiştir. Araştırmanın örneklem grubu Ankara Merkez ilçelerinde yaşamakta olan ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık ve boyun eğici davranışlarının algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmesi
Kayan, Hatice Gül (Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin saldırganlık ve boyun eğici davranışlarının algılanan anne-baba tutumları açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. ... -
Ortaokul öğrencilerine yönelik hazırlanan sosyal beceri eğitiminin öğrencilerin utangaçlıklarına etkisi
Parmaksız, İzzet (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada utangaçlık düzeyi yüksek olan ortaokul 6. sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanan sosyal beceri eğitiminin öğrencilerin utangaçlık düzeylerini azaltmada etkili olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma, ön ... -
Öfke denetimi eğitim programının lise öğrencilerinin sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarına etkisi
Zorlu, Eyup (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırma; öfke denetimi eğitim programının lise öğrencilerinin sürekli öfke ve öfke ifade tarzlarına etkisini inceleyen deneysel bir çalışmadır. Bu amaçla 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İli Ereğli İlçesinde ...