Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Development of Virtual World Risk Perception Scale (VWRPS)
(2018)The aim of this study is to develop a valid and reliable scale to identify the risk situations perceived by high school students in different high schools in the context of virtual environments (social media, virtual ... -
Secondary School Students' Feedback on Course Processing and Collaborative Learning with Web 2.0 Tools-Supported STEM Activities
(2018)The aim of our work is to develop STEM activities supported by Web 2.0 tools and to examine the opinions of the students about collaborative learning method. The study group consists of six girls and six boys from seventh ... -
Farklı İnternet Kullanım Alışkanlığına Sahip Çocukların İnsani Değerler Gelişimlerinin İncelenmesi
(2015)Sosyal yaşamın bir parçası haline gelen İnternet, sahip olduğu etkileşim özelliğiyle çocukların ahlaki ve insani değer gelişimleri üzerinde olumsuz etkilere neden olabilmektedir. Araştırmanın amacı, farklı İnternet kullanım ... -
Determining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study
(2016)Son yıllarda eğitime, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun bir şekilde entegrasyonu söz konusudur. Bu süreçte liderlik ve kullanım şekline yön veren öğretmenler önemli rol oynamaktadır. Bakanlık tarafından yapılan ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterlik Durumlarının İncelenmesi
(2017)Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlik durumlarının; akademik yaşantılarında önemli bir etkiye sahip olduğundan; bu çalışmanın amacı eğitim fakültesi öğrencilerinin akademik öz-yeterlik durumlarının farklı değişkenler ... -
Technology Literacy According to Students: What is It, Where are We and What Should We Do for Parents and Children?
(2014)Nowadays, there is a swift transformation in Information and Communications Technology (ICT) and all technological devices and tools affect our lives both on an individual and societal level with their innovations. Especially ... -
Engelli çocuğa sahip anne-babaların çocuğu ile ilgili internetten yararlanma durumları
(2016)İnternet kolay erişim ve çoklu ortam desteği sayesinde, her alanda olduğu gibi özel eğitim alanında da temel bilgi kaynağı konumundadır. Engelli çocuğa sahip ailelerde, gerek iletişim gerek destek amaçlı bilgi boyutunda ... -
Android işletim sistemi yazılımının grafiksel kullanıcı arayüzünün görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi
(2016)Hızlı bir değişime uğrayan mobil cihazlar daha fazla kullanıcı oranına ulaşmak için sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemelerden en önemlisi kullanıcıların bir mobil cihazı kullanırken ilk karşılaştıkları grafiksel ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Dijital Aşırmacılık Yapma Şekil ve Nedenlerinin Belirlenmesi
(2016)Günümüzde internet temel bilgi kaynağı durumundadır. İnternetin usulsüz, etik dışı kullanımı ise dijital aşırmacılık kavramı ile ifade edilmektedir. Bu çalışmanın amacı, ödevleri nedeniyle interneti bilgi kaynağı olarak ... -
Sosyal medya kullanıcılarına ait siber davranışların insani değerler bağlamında incelenmesi
(2018)Genelde bilgi ve iletişim teknolojilerinde (BİT) özelde ise internette yaşanan gelişmeler, teknolojinin insan yaşamına kattığı anlamın ağırlığını giderek artırmaktadır. Özellikle sosyal medya adı verilen sosyo-dijital ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Etkileşimli Tahta Kullanımına Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2016)Eğitim ve öğretimde teknolojinin kullanılması öğrencilerin derse katılmada heyecanlı ve istekli olmalarını sağladığı, ayrıca motivasyonu arttırmada, öğrencileri derse teşvik etmede ve konuyu anlamada daha etkili bir araç ... -
Eğitim Araştırmasına Yönelik Tutum ile Akademik Güdülenme ve Akademik Özyeterlik Arasındaki İlişki
(2018)Eğitim sistemi içerisinde yapılan yenilik veya zamana bağlı olarak oluşan şartlar değişim ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Sistem olarak bu değişiklikler ilgili birimler tarafından gerçekleştirilirken, sınıf içerisinde ... -
Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Yeterliklerinin Cinsiyet ve BİT Kullanım Aşamaları Bağlamında İncelenmesi
(2014)Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik İçerik bilgisi (TPİB) yeterliklerinin cinsiyet ve BİT kullanım aşamaları bağlamında incelemektir. Bu amaçla farklı üniversitelerden 276 son sınıf öğretmen ... -
Behaviours Disturbing Secondary School Students on the Internet
(2015)Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin internet kullanırken rahatsızlık duydukları davranışları belirlemektir Araştırma kapsamında Konya ili merkez Karatay ilçesinde 51i erkek ve 42si kız olmak üzere toplam 93 ortaokul ... -
Lisans Öğrencilerinin Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı’na İlişkin Farkındalıkları Ve Tutumları
(2019)Bu çalışmanın amacı, Lisans Öğrencilerinin Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı’na ilişkin farkındalık düzeylerini belirlemek ve tutumlarını farklı değişkenler açısından ortaya koymaktır. Araştırma evrenini ... -
Fen Öğretmenlerinin TPAB Öz Yeterlik Algıları: Bir Yapısal Eşitlik Modeli Çalışması
(2018)Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki fen öğretmenlerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi(TPAB) alt boyutları arasındaki ilişkiyiortaya çıkartmaktır. Bu amaç doğrultusunda TPAB’ı oluşturan yapıların birbirleri arasındaki ... -
Mesleki İngilizce Dersinde Dinamik Web Teknolojileri Kullanımının Akademik Başarıya ve Derse Karşı Motivasyona Etkisi
(2015)Bu çalışmanın amacı dinamik web teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen teknoloji destekli işbirlikli ortamda yürütülen Mesleki İngilizce Dersinin öğrencilerin akademik başarılarına ve derse karşı motivasyonlarına ... -
Maratonda yarışmak ya da gizemli bir yere yolculuk yapmak: Sınıf öğretmeni adaylarının tecrübe ettikleri ve ideallerindeki öğrenme algıları
(2014)Bu çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının tecrübe ettikleri öğrenme ve ideallerindeki öğrenme süreçlerine ilişkin olarak sahip oldukları zihinsel algılar metaforlar aracılığıyla incelenmiştir. Fenomenoloji deseninde ... -
Ortaokul öğrencilerinin Facebook algısı: Bir metafor analizi
(2014)Bu çalışmada bir ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin Facebook algıları metafor analizi ile araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ile olgu bilim deseni kullanılmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları bir ortaokulda ... -
İngilizce dersinde çoklu zekâ yaklaşımı temelli öğretimin öğrenci görüşleri açısından değerlendirilmesi
(2014)Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim İngilizce dersinde çoklu zekâ yaklaşımı temelli öğretimin öğrencilerin görüşlerine nasıl yansıdığının tespit edilmesidir. Bu çalışma durum yöntemi kullanılarak gerçekleştirilmiştir. ...