Yazar "Aktürk, Ahmet Oğuz" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ortaokul öğrencilerinin Facebook algısı: Bir metafor analizi(2014) Eren, Fetah; Çelik, İsmail; Aktürk, Ahmet OğuzBu çalışmada bir ortaokulda öğrenim gören öğrencilerin Facebook algıları metafor analizi ile araştırılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi ile olgu bilim deseni kullanılmıştır. Bu çalışmanın katılımcıları bir ortaokulda okuyan 144 öğrencidir. Çalışmaya katılan öğrencilerden Facebook ... gibidir çünkü ... cümlesinin tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analizinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizi sonucunda 37 metafor ve bu metaforların ortak özelliklerine göre gruplandırılmasıyla oluşan 5 kategori ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, ortaokul öğrencilerinin Facebook hakkında oldukça olumlu kavramlara sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte öğrencilerin, bağımlılık ve kötülük kaynağı gibi bazı olumsuz kavramlara da sahip oldukları görülmüştür.Öğe Üniversite Öğrencilerinin Facebook Bağlanma Stratejilerinin ve Yaşam Doyumlarının İncelenmesi(2017) Aktürk, Ahmet Oğuz; Emlek, Barış; Çelik, İsmailBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin Facebook bağlanma stratejileri ve yaşam doyumlarını incelemektir. Çalışma 2014-2015 öğretim yılında yürütülmüş olup, çalışmanın araştırma grubunu 281 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Mevcut durumun betimlenmesinin amaçlandığı bu çalışmada tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Öğrencilerin Facebook bağlanma stratejilerini belirlemek için "Facebook Bağlanma Stratejileri Ölçeği", yaşam doyumlarını belirlemek için de "Yaşam Doyum Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğrencilerin yaşam doyumları ile Facebook bağlanma stratejileri (başlatma, sürdürme ve bilgi arama) arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, öğrencilerin Facebook bağlanma stratejileri (başlatma, sürdürme ve bilgi arama) ile yaşam doyumlarının öğrenim gördükleri okul türü, bilgisayar sahipliği ve Facebook kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğrencilerin Facebook bağlanma stratejilerinin cinsiyet (başlatma, sürdürme ve bilgi arama alt boyutlarında), internet sahipliği (başlatma, sürdürme ve bilgi arama alt boyutlarında), barınma türü (başlatma alt boyutunda) ve geldiği şehir (bilgi arama alt boyutunda) değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaştığını göstermektedir.