Yazar "Avşar, Hatice" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hayal gücünün sınıf öğretmenliği mesleğinde kullanılmasına ilişkin bir öz inceleme(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Avşar, Hatice; Saban, AhmetBu çalışmada, bir sınıf öğretmeni olarak kendi uygulamalarımı “hayal gücü” bağlamında değerlendirmeyi, anlamayı ve geliştirmeyi hedefledim. Bu genel amaç doğrultusunda aşağıdaki sorular yönlendirici oldu: (1) Nasıl bir öğretmenlik anlayışına sahibim? Öğretmenlik anlayışımın özünde ne bulunmaktadır? (2) Hayal gücü, öğretmenlik anlayışımda nasıl bir konuma sahiptir? Hayal gücümü geliştirmek için ne tür uygulamalar yapıyorum? (3) Öğrencilerimin hayal güçlerini geliştirmek için ne tür uygulamalar yapıyorum? Öğrencilerim bu konuda ne düşünüyor? (4) Hayal gücünün mevcut ilkokul programındaki yeri ve önemi nedir? İlkokul programında öğrencilerin hayal güçlerini geliştirmek için ne tür uygulamalar önerilmektedir? (5) Öğrencilerimin hayal güçlerini geliştirmek için ileriye dönük ne tür uygulamalar yapmalıyım? Etkili ders planları hazırlamak ve uygulamak için hayal gücünden nasıl yararlanabilirim? (6) Öğrencilerin hayal güçlerini geliştirmek için meslektaşlarım ne tür uygulamalar yapmaktadır? Kendi uygulamalarım hakkında meslektaşlarım ne düşünüyor? (7) Hayal gücüyle yoğrulmuş bir meslek anlayışını beslemek ve devam ettirmek için ileriye dönük yapacağım çalışmalar neler olabilir? Araştırmada, hayal gücümün getirileri ile birlikte ulaştığım mesleki yenilikleri sorgulamak için nitel araştırma desenlerinden biri olan “bireysel araştırma” desenini kullandım. Bu yöntemi deneyimlerimi anlamlandırmak ve mesleğim için yeni fikirleri, eylemleri ya da anlayışları keşfetmek için tercih ettim. Bu yöntemle (a) düşüncelerime daha sistematik bir şekilde yansıyarak ve kendi hayal gücümden esinlenerek sınıftaki öğretme-öğrenme sürecinde gerçekleştirdiğim etkinlikleri tanıtmayı ve (b) öğretmenlik anlayışımın önemli bir boyutunu oluşturan hayal gücümün mesleğime, kişisel gelişimime ve kendimi anlamlandırmaya yönelik katkısını incelemeye çalıştım. Araştırmayı, 2021-2022 eğitim-öğretim yılı Güz döneminde Ağrı ili Diyadin ilçesindeki bir ilkokulda öğrenim gören 27 üçüncü sınıf öğrencimle yürüttüm. Verileri detaylandırmak ve inandırıcılığını artırmak için birden fazla veri toplama yöntemine başvurdum (örneğin, sınıf içi uygulamalarım ve gözlemlerim; tuttuğum günlükler; eleştirel arkadaşım, meslektaşlarım ve öğrencilerimle gerçekleştirdiğim görüşmeler; fotoğraflar, vb.). Araştırmada ulaştığım bulguları, sırasıyla, (1) sahip olduğum hayal gücümü yansıtan ve bu araştırma sürecinde uyguladığım etkinlikler, (2) araştırma süreci öncesi mesleki hayatımda uyguladığım etkinlikler, (3) meslektaşlarımın hayal gücü doğrultusunda uyguladığı etkinlikler, (4) uygulamalarım esnasındaki duygu ve düşüncelerimi yansıtan günlükler, (5) eleştirel arkadaşımın ve meslektaşlarımın yorumları, (6) öğrencilerimin öğretme-öğrenme sürecine yönelik görüşleri ve (7) hayal gücü bağlamında ileriye dönük planladığım çalışmalar, şeklinde yedi başlık altında yapılandırdım. Sonuç olarak, öğrencilerimin öğrenmelerine daha fazla katkı sağlayabilmek için hayal gücüm bağlamında uygulamış olduğum etkinliklere yer vererek düşüncelerimi ayrıntılı olarak tuttuğum günlüklerde tanıttım. Günlükler sayesinde fikirlerimi şekillendirdim, yeni fikirler geliştirdim ve farklı fikirleri birbirleriyle ilişkilendirdim. Ayrıca, hayal gücüme dayalı olarak gerçekleştirdiğim etkinlikler hakkında öğrencilerimin, eleştirel arkadaşımın ve meslektaşlarımın kendi bakış açılarıyla yaptıkları değerlendirme ve yorumlarını paylaştım. Bu çalışma, bir sınıf öğretmeninin hayal gücünü kullanarak ders içeriklerini planlamasını ve öğrenme-öğretme sürecini de sıradanlığın dışına çıkararak gerçekleştirmesini örneklendirmesi bakımından alanyazına önemli bir katkı sağlamaktadır.