Yazar "Burubatur, Mete" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Aile katılımlı oyun ve hareket temelli müzik etkinliklerinin çocuk ve aile üzerindeki etkileri(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022) Burubatur, Mete; Barışeri Ahmethan, NurtuğBu araştırmada aile katılımlı, oyun ve hareket temelli müzik etkinliklerinin ilkokul 3. sınıf öğrencisi ebeveynlerinin bu eğitim sürecindeki düşüncelerini ve araştırmacının aile katılımlı müzik eğitiminin süreç ve sürdürülebilirliğine yönelik görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve durum çalışması deseninde düzenlenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi ile seçilen çalışma grubunu Konya ili, merkez Selçuklu ilçesinde bulunan devlet ilkokulu 3. sınıf öğrencileri arasından 10 çocuk ve anneleri oluşturmaktadır. Bu araştırmaya aileler gönüllü olarak katılmışlardır. Verileri toplamak amacıyla 10 haftalık eğitim süreci boyunca alınan video kayıtlarına dair gözlem formu ve standartlaştırılmış açık uçlu aile görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda aile katılımlı oyun ve hareket temelli müzik etkinliklerinin çocuk ve aile üzerinde; anne-çocuk arasındaki oyun bağı, hareket ve dansın duygularla olan ilişkisine yönelik farkındalık, pedagojik yaklaşımlara karşı farkındalık, kendiliğinden oluşan kural, işbirliği, görev ve sorumlulukları eğlenerek yerine getirme, sabır kazanımı, cesaret duygusu gelişimi, özgüven gelişimi, çalgı/materyale gösterilen ilgi merak gibi etkiler meydana getirdiği, katılımcı çocukların dinleme, söyleme, ritmik devinim gibi müzikal unsurları yaşantısına geçirerek sosyal ilişkilerinde ön plana aldıkları görülmüştür.Öğe Eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim dallarında birinci sınıf 1. ve 2. yarıyıl viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot etüt ve egzersizler(2012) Özçimen, Aycan; Burubatur, MeteMüzik eğitiminin önemli bir boyutu olan çalgı eğitimi ve öğretimi ise çalgıyı çalabilme becerisine sahip olabilmek için bir takım davranışların sistematik olarak kazanılmasını amaçlar. Çalgı çalmak için gereken istendik davranışlar kişinin bedensel koordinasyon, zamanlama, becerilerinin gelişmesine bağlı olarak aşama kaydeder. Bu davranış ve becerilerin kazandırılıp geliştirilmesinde izlenecek yolu belirleyen çalgının teknik olanaklarına göre düzenlenmiş çalgı metotları, etüt ve egzersizleri büyük önem taşımaktadır. Gerekli temel bilgiler, çalışma yolları ve tekniklerin aktarıldığı metotlar, hem öğrenme hem de kazanılan davranışları geliştirme olanağı sunan etüt ve egzersizler, hazırlandıkları veya düzenlendikleri dönemin müziksel özelliklerine göre farklılıklar göstermektedirler. Bu araştırma, viyolonsel öğretim programı hazırlama ve geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmak için eğitim fakülteleri müzik eğitimi ana bilim dallarında viyolonsel eğitiminde en çok kullanılan metot, etüt ve egzersizlerin belirlenmesi amacıyla müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarına anket uygulanmış, elde edilen veriler çözümlenmiş ve yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda metot etüt ve egzersizler arasında en çok hangilerinin tercih edildiği tespit edilmiş, halk ezgilerinde oluşmuş bir metodun eksikliliğine ve gerekliliğine değinilmiştir.