Yazar "Can, Nadire" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 9.sınıf coğrafya konularının kavram haritası kullanımı bakımından uygunluğunun öğretmen görüşleriyle değerlendirilmesi (Konya örneği)(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Can, Nadire; Pınar, AdnanEğitim kavramı, ilk insandan itibaren başlamış olup, ilk çağlardan itibaren nitel ve nicel olarak değişiklikler göstermiştir. Ancak temel hedefleri her çağda aynı özellikleri göstermiştir. Uygulanan eğitimin temel amacı genel anlamıyla bireylerde davranış kazandırma olmuştur. Bu kapsamda hazırlanan araştırmada, gelişmiş ülkelerde uygulanan yapılandırmacı yaklaşım bağlamında, 9. Sınıf coğrafya derslerindeki kavram haritaları kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerinin neler olduğunun ve kavram haritalarına yönelik hangi yöntemleri uyguladıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, problem durumu, araştımanın amacı ve önemi açıklanmış, ikinci bölümde konu ile ilgili kavramlar incelenmiştir. Üçüncü bölümde araştırmanın modeli, araştırma evren ve örneklemi, verilerin toplanması ve analizi gibi bilgilere yer verilmiştir. Dördüncü bölümünde çalışma kapsamında elde edilen veriler doğrultusunda ortaya çıkan bulgular değerlendirilmiştir. Çalışmanın beşinci ve son bölümde ise ulaşılan sonuçlar değerlendirilerek konu ile ilgilenen eğitimci ve akademisyenlere önerilerde bulunulmuştur.