Yazar "Ebret, Abdullah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Etkinlik temelli matematik öğretiminin 3. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ve matematiğe ilişkin tutumlarına etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015) Ebret, Abdullah; Pilten, PusatBu çalışma etkinlik temelli öğrenme yaklaşımının literatürde öngörüldüğü biçimde doğru ve etkili uygulamalarının ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerileri ve matematiğe ilişkin tutumları ile ilişkisi üzerine yapılandırılmıştır. Bu bağlamda araştırmanın ana problemi "3. sınıf öğrencilerinin etkinlik temelli matematik öğretimi yaklaşımının problem çözme becerisine ve matematiğe ilişkin tutumlarına etkisi var mıdır?" olarak belirlenmiştir. Bu soruların cevaplarının ortaya konulması amacıyla araştırma ön test - son test, deney kontrol gruplu deneysel modelde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Konya ili merkezinde bulunan bir ilköğretim okulunun iki farklı şubesinde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Deney grubunda literatüre bağlı biçimde düzenlenmiş "etkinlik temelli öğrenme prensiplerinin uygulanması", kontrol grubunda ise "öğretim programına bağlı kalarak, ders kitabında yer alan etkinliklerin gerçekleştirilmesi" sağlanmıştır. Deneysel sürecin başında ve sonunda ön test ve son test olarak öğrencilerin rutin ve rutin olmayan problemleri çözebilme düzeylerini belirleme amacıyla "Problem Çözme Becerileri Değerlendirme Ölçeği" kullanılmıştır. Buna ek olarak öğrencilerin matematik dersine ilişkin tutumlarını ortaya koymak için literatürden alınan ve geçerlik ve güvenirlik çalışmaları araştırmacı tarafından tekrar değerlendirilen, "Matematik Tutum Ölçeği" ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Belirtilen ölçeklerden elde edilen verilerin karşılaştırılmasında bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçları deney ve kontrol grubu öğrencilerinin problem çözme becerilerinde deney grubu lehine anlamlı bir artış olduğunu göstermektedir. Araştırmanın diğer bir sonucu ise öğrencilerin matematiğe ilişkin tutumlarında yine deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olmasıdır.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Kavramına İlişkin Metaforik Algıları(2018) Pilten, Pusat; Divrik, Ramazan; Pilten, Gülhiz; Ebret, AbdullahBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ‘‘matematikselokuryazarlık’’ kavramına yönelik algılarını metaforlar yoluyla ortayakoymaktır. Olgubilim modelinde gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışmagrubunu Türkiye’ de eğitim-öğretim faaliyeti sürdürmekte olan 6 devletüniversitesinin Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim görmekte olan1525 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri ‘‘Matematikselokuryazarlık …… gibidir, çünkü……’’ formunun doldurulmasıyla eldeedilmiştir. Verilerin analizinde metafor analiz basamakları ve frekansanalizi kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarıtoplam 94 metafor üretmiş ve bu metaforlar 11 kategori altındatoplanmıştır. İfade edilen metaforlar en fazla günlük hayat faaliyeti, biraraç-alet kullanma becerisi, mutfak faaliyeti, zihinsel beceri, işlevsel biraraç gibi kategoriler altında toplanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarıtarafından ortaya konulan metaforlardan en fazla tekrar edilenler; yemekhazırlama, bilgisayar kullanma, alışveriş yapma, araba kullanma, problemçözme, dünya, telefon kullanma, yapboz, orman, gelecek, uzay şeklindesıralanmıştır. En fazla tekrar edilen metaforlar değerlendirildiğinde,bunların pek çoğunun üst düzey düşünme becerilerini (analiz, sentez,değerlendirme vb.) gerektirdiği görülmektedir.