Yazar "Efilti, Erkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Comparative analysis of ideas about self efficacy in relation to special education and inclusive education(Voprosy Istorii, 2021) Sahan, Serdar; Efilti, ErkanThe aim of this study is to investigate whether there is a linear relationship between guidance counselors' self-efficacy perceptions about special education and their attitudes towards inclusive education. The design of the study was based on the quantitative and descriptive survey research. The research group of the study consisted of 173 guidance counselors who were randomly selected among 246 guidance counselors working in public schools in Sakarya in the 2018-2019 academic year.Öğe Determining the Reasons of Technostress Experienced by Teachers A Qualitative Study(2016) Çoklar, Ahmet Naci; Efilti, Erkan; Şahin, Yusuf Levent; Akçay, ArifSon yıllarda eğitime, bilgi ve iletişim teknolojilerinin yoğun bir şekilde entegrasyonu söz konusudur. Bu süreçte liderlik ve kullanım şekline yön veren öğretmenler önemli rol oynamaktadır. Bakanlık tarafından yapılan teknolojik yatırımlar ve eğitim sistemin işleyişinde yoğun teknoloji kullanımı gerekliliği nedeni ile öğretmenlerden yoğun bir teknoloji kullanımı beklenilmektedir. Ancak bu beklenti, öğretmenler açısından birtakım olumsuzluklara yol açabilmektedir. Söz konusu olumsuzluklardan birinin, teknolojiden kaynaklı stres anlamında kullanılan ve teknoloji kullanımının bedeli olarak görülen "teknostres" olduğu söylenebilir. Bu araştırmada, dahil oldukları entegrasyon süreci gereği yoğun teknoloji kullanımı zorunluluğunun muhatabı olan öğretmenlerin teknostres nedenlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla teknolojiyi yoğun bir şekilde kullanan 64 öğretmenden açık uçlu soru formu ile veri toplanmış, içerik analizi ile elde edilen 117 farklı görüşten temalar oluşturulmuştur. Buna göre öğretmenlerin teknostres nedeni olan beş temel neden ifade edilmiştir; kişisel problemler, teknik problemler, eğitim odaklı problemler, sağlık problemleri ve zaman problemi. Ayrıca öğretmenlerin teknostres nedenleri dağılımlarının cinsiyete göre farklılaştığı da görülmüştür.Öğe THE EFFECT OF CREATIVE DRAMA ON THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS OF CHILDREN WITH AUTISM IN TURKEY: A MIXED-METHOD RESEARCH(Univ Cienfuegos, 2022) Icyuz, Belgin Sevgi; Efilti, Erkan; Icyuz, RifatHealthy social relationships and social skills for establishing these relationships play a major role in the harmony and happiness of a person who lives in a network of relationships. Social skills are of great importance for children with Autism Spectrum Disorder (ASD) and all individuals with special needs. This research investigates the effectiveness of the creative drama method in the development of social skills of children with ASD. The mixed-method research was preferred in the study, and a sequential transformative design was used as a sub-design. The research participants consisted of 4 students with ASD aged 8-11 and 8 teachers. It was suggested in the findings that there was a positive significant difference between the pre-test and post-test results of the scale used. When the checklist results were examined, it was indicated that the students increased their scores towards the last sessions. When the qualitative data were compared with the scale's pre-test and post-test results, it was found out that the results were parallel, and the quantitative data supported the qualitative data. As a result of the research, it was seen that the creative drama method was effective in the development of existing social skills and in acquiring new social skills of students with ASD.Öğe Engelli çocuğa sahip anne-babaların çocuğu ile ilgili internetten yararlanma durumları(2016) Efilti, Erkan; Çoklar, Ahmet Naciİnternet kolay erişim ve çoklu ortam desteği sayesinde, her alanda olduğu gibi özel eğitim alanında da temel bilgi kaynağı konumundadır. Engelli çocuğa sahip ailelerde, gerek iletişim gerek destek amaçlı bilgi boyutunda internetten yararlanmaktadır. Bu araştırmada engelli çocuğa sahip ailelerin internet kullanım profilleri ile engelli çocukları için interneti kullanım durumları araştırılmıştır. Bu amaçla işitme, fiziksel ve zihinsel engelli çocuğa sahip 15'er aile ile (toplam 45 anne-baba) ile görüşme yapılmıştır. Araştırma nitel yöntemle desenlenmiş, elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Bu kapsamda odak noktası engelli çocuk olarak kabul edilmiş olup, engelli çocuğa sahip olan ailelerin internet kullanımı ile aşağıdaki bulgular elde edilmiştir. Engelli çocuğa sahip olan ailelerin yarıya yakını internetten yeterince yararlanamadığını söylemektedir. Yararlanamama nedeni olarak en çok internet okuryazarı olmama, internette sunulan bilginin karmaşıklığı ve kullanmak istememe nedenlerini ifade etmişlerdir. Engel türüne göre ailelerin internetten yararlanma konusundaki düşünceleri değişmekte olup, özellikle işitme engelli aileler fiziksel ve zihinsel engelli çocuğu olan ailelere göre daha çok interneti kullandıklarını belirtmişlerdir. İnternetten yeterince yararlandığını ifade eden ailelerin en çok yararlandığı konular ise çocuğun nasıl eğitim alacağı, çocuğunun engeli ile ilgili konular, çocuğun engelini tedavi ettirme yolları ile ilgili ve çocuğun kullanması gereken cihazları arama şeklinde sıralanabilir. Bu konuda internetin iyileştirmesine yönelik ailelerin getirdiği öneriler ise ailelerin kendilerine yönelik eğitimlerin verilmesi ve bilinçlendirilmesi, internetteki bilginin daha sade ve anlaşılabilir olarak sunulması, sitelerin sade tasarlanması gibi öneriler olmuştur.Öğe Examination to rejection behaviors of fathers having with mentally disabled child(2016) Efilti, ErkanZihinsel engelli çocukları reddetme davranışı üzerinde alınyazın da çok fazla çalışma yapılmakla birlikte yapılan çalışmaların çoğunluğu anneleri kapsamaktadır. Bu çalışmanın amacı; zihinsel engelli çocuğa sahip babaların davranışları incelemektir. Çalışma için veriler Konya ilinde özel bir rehabilitasyon merkezinde eğitim alan 50 zihinsel engelli çocuğun babasından toplanmıştır. Araştırmada daha önce geçerlik ve güvenilirlik çalışması yapılmış ve birçok araştırmada kullanılmış ebeveyn kabul red ölçeği kullanılmıştır. Ayrıca zihinsel engelli çocuklar ve babalara ait kişisel bilgilerin alınacağı kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmanın alt amaçlarından olan gelir, yaş ve eğitim düzeyine göre babaların zihinsel engelli çocuklarını reddetme davranışının farklılaşıp farklılaşmadığı Kruskal-Wallis testi ve Mann-Whitney U testi ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucuna göre babaların toplam reddetme puanının oldukça yüksek olduğu davranışlarının gelir düzeyine göre anlamlı farklılığa sahip olduğu bulunmuştur. Düşük gelirli ve yüksek gelirli babalar arasında reddetme davranışı bakımından anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Yaş ve eğitim düzeyi değişkenlerinin ise babaların reddetme davranışı üzerinde etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Özel eğitim bölümü öğrencilerinin benlik saygısı ile mesleki benlik saygısının incelenmesi(2017) Efilti, Erkan; Çıkılı, YahyaBu çalışma, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğrencilerinin benlik saygısı ile mesleki benlik saygısının incelenmesine dönük ilişkisel bir araştırmadır. Araştırma 2010-2011 öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğrencileri ile yürütülmüştür. Araştırmaya 182 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veriler Arıcak (2001) tarafından geliştirilen Benlik Saygısı ve Arıcak (1999) tarafından geliştirilen Mesleki Benlik Saygısı ölçeği ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda; Özel Eğitim Bölümünde öğrenim görmekte olan öğrencilerin benlik saygısı ile mesleki benlik saygısı arasında, kız ve erkek öğrencilerin benlik saygısı ile mesleki benlik saygısı arasında, yaş değişkenine göre benlik saygısı ve mesleki benlik saygısı arasında, öğrencilerin sınıf düzeyine göre benlik saygısı ve mesleki benlik saygısı düzeyleri arasında da anlamlı bir farklılık bulunmadığı gözlenmiştir.Öğe Study of support for high school students from school methodological services(Voprosy Istorii, 2022) Efilti, ErkanThe aim of the study was to examine the support that high school students have received from school guidance services. The data were collected using a questionnaire which developed by the researcher. The data were collected through guidance counselors from the records of a total of 2 755 students (1 529 females and 1 226 males) who received support from the guidance services of four different high school types. When the results of the study were examined by the gender variable, it was concluded that female students received more support from the school guidance service than male students.