Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Esen, Murat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Araştırmalarında "Lider Yetiştirme ve Liderlik Geliştirme" Çalışmaları: 1980-2014 Arası Durum Tespiti
    (2016) Gümüş, Emine; Esen, Murat; Bellibaş, Mehmet Şükrü
    Bu çalışmanın amacı, "Web of Science" veri tabanını kullanarak 1980-2014 yılları arasında Eğitim ve Eğitim Araştırmaları (Education & Educational Research) kategorisinde taranan tüm dergilerde yayınlanmış olan "Lider Yetiştirme ve Liderlik Geliştirme" ile ilgili mevcut çalışmaların incelenmesidir. Bu inceleme sonucunda ise konu ile ilgili yayınların yıllara, ülkelere, yazarlara, alt temalarına ve yayımlandıkları dergilere göre detaylı olarak ortaya konarak liderlik geliştirme çalışmaları ile ilgili genel amaçlanmaktadır. Bu çalışmada verilerin analizi sürecinde, bibliyometri sonucunda elde edilen veriler, "Vantage Point" yazılımı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, her ne kadar 1980 ve 2000 arasında lider geliştirme konusunda yapılan çalışmaların sınırlı sayıda olduğunu gösterse de, konu üzerinde yapılan çalışmaların 2000 yılı sonrasında büyük bir artış sergilediği görülmektedir. Araştırmanın bulguları, "Liderlik Gelişimi" konusunun, "Liderlik Eğitimi" ve "Liderlik Programı, Kursu ve Semineri" gibi diğer konular ile kıyaslandığında, ilgili alanyazında en çok araştırılan konu olduğunu ortaya koymuştur. Konu ile ilgili en fazla yayının ise "Educational Administration Quarterly" ve "Educational Management Administration & Leadership" dergilerinde yapıldığı ortaya konulmuştur. Ayrıca, ilgili çalışmaların çok büyük bir kısmının Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık ülkelerinde olduğu göze çarpmaktadır. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulguların, konu ile ilgilenen araştırmacıların gelecekteki çalışmalarına rehberlik edebileceği düşünülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The Evolution of Leadership Research in Higher Education for Two Decades (1995-2014): A Bibliometric and Content Analysis
    (Taylor & Francis Ltd, 2020) Esen, Murat; Bellibas, Mehmet Sukru; Gumus, Sedat
    The present study aims to examine the leadership research in higher education in order to shed light on its development during the last two decades by revealing the evolving trends in research on leadership in higher education, the most prominent scholars working on related research, the most popular topics in related research, and the countries in which the related studies are based. Bibliometric method was employed in the analysis of the original research and review papers published in five prominent higher education journals between 1995 and 2014: Higher Education, Research in Higher Education, Studies in Higher Education, The Journal of Higher Education and The Review of Higher Education. The results of this bibliometric analysis show that the majority of the related articles come from three countries: the U.S.A., the UK and Australia. It is also found that the leadership research in higher education is still very scarce and has not shown any meaningful increase during the last two decades. In addition, content analysis is used to provide more in-depth information about the topical focus, purpose and methodology of the selected articles. The results of content analyses are discussed in detail, and suggestions for the future research are provided.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    A systematic review of studies on leadership models in educational research from 1980 to 2014
    (Sage Publications Ltd, 2018) Gumus, Sedat; Bellibas, Mehmet Sukru; Esen, Murat; Gumus, Emine
    The purpose of this study is to reveal the extent to which different leadership models in education are studied, including the change in the trends of research on each model over time, the most prominent scholars working on each model, and the countries in which the articles are based. The analysis of the related literature was conducted by first employing a bibliometric analysis of the research and review papers indexed in the Web of Science database between 1980 and 2014. Then, a more in-depth analysis of selected papers was done using the content analysis method. The results showed that there has been increasing interest in leadership models in educational research over time. Distributed leadership, instructional leadership, teacher leadership, and transformational leadership are the most studied leadership models in educational research. It was also found that related research increasingly focuses on the effects of leaders on organizational behaviors/conditions and on student achievement. Accordingly, usage of quantitative methodology has significantly increased during the last decade. Possible reasons for these changes, implications, and recommendations for future research are also discussed.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder