Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gümüş, Sedat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    ABD'de Eyalet Düzeyindeki Yükseköğretim Kurullarının İncelenmesi ve Türkiye için Reform Önerileri: Yönetim, Kalite Güvencesi ve Finansman
    (2018) Gümüş, Sedat
    ABD yükseköğretim sistemi, üniversitelerinin uluslararası başarısı nedeniyle dünyanın farklı bölgelerinden büyük ilgi görmektedir. Bu nedenle, birçok ülke ABD yükseköğretim sisteminin bazı özelliklerini kendi sistemine uyarlamıştır. Türkiye yükseköğretim sisteminin yönetiminden sorumlu olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) da ABD'deki eyalet yükseköğretim kurullarından uyarlanarak oluşturulmuştur. Bu bağlamda, bu çalışma, ABD'de bulunan eyalet yükseköğretim kurullarının yapı ve işlevlerini araştırmayı, onları YÖK ile karşılaştırmayı ve Türkiye'nin yükseköğretim üst yönetimi için reform önerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla konsolide idare kurulu olan bir eyalet (Georgia) ve koordinasyon kurulu olan bir eyalet (Güney Karolina) ayrıntılı inceleme için seçilmiştir. Çalışmanın sonuçları, ABD'deki yükseköğretim kurulları ile YÖK arasında hem yapı hem de temel işlevler bakımından birkaç önemli farklılığın bulunduğunu göstermektedir. Sonuçlar temel alınarak Türkiye'ye yönelik yükseköğretim yönetim reformu önerileri ortaya konulmuştur
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Adaptation of Learning-Centered Leadership Scale: A Validity and Reliability Study
    (2017) Kılınç, Ali Çağatay; Bellibaş, Mehmet Şükrü; Gümüş, Sedat
    Bu araştırmanın amacı Liu, Hallinger ve Feng (2016) tarafından geliştirilen Öğrenme Merkezli Liderlik Ölçeğinin - ÖMLÖ (Learning-Centered Leadership Scale - LCLS) Türk kültürüne uyarlanmasıdır. Araştırmaya Konya ve Adıyaman illerinde bulunan ilk ve ortaokullarda görev yapan toplam 232 öğretmen katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini tespit etmek amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. Yapılan AFA sonucu ölçeğin üç boyuttan oluştuğu ortaya konmuştur. Bu alt boyutlar ölçeğin orijinal formuyla ve ilgili alan yazınla uyumlu biçimde ''öğrenmeye dönük bir vizyon oluşturma'', ''öğrenme desteği sağlama'' ve ''öğrenme programını yönetme ve model olma'' olarak yeniden isimlendirilmiştir. Nihai formu 19 maddeden oluşan ölçeğin alt boyutlarından elde edilen puanların iç tutarlılık değerleri .88 ile .91 arasında değişmektedir. Araştırma sonuçları Türkçeye uyarlanan Öğrenme Merkezli Liderlik Ölçeği'nin (ÖMLÖ) ilk ve ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin öğrenme merkezli liderlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Examining Department Chairs’ Needs in Performing Academic Leadership in Turkish Universities
    (2016) Özaslan, Gökhan; Bellibaş, Mehmet Şükrü; Gümüş, Emine; Gümüş, Sedat
    While the educational leadership literature is replete with studies focusing on leadership practices at K-12 level, higher education institutions all over the world do not receive their share from this intense scholarly interest. This is the case with Turkish higher education institutions too. Starting from this point of view, the purpose of this study is to examine department chairs’ needs in performing academic leadership. To this end, the study was designed as a qualitative inquiry. In order to reveal a range of leadership experiences, maximum variation sampling was employed to address the diversity of chairs’ academic leadership experiences. Accordingly, semi-structured interviews were conducted with the study group of 16 department chairs who varied in terms of their province, university type (public and foundation), teaching field, gender, and years of service in chairship position. Findings emerged in the phase of content analysis revealed that needs of department chairs can be categorized under the themes of: (a) More autonomy for decisionmaking in staff recruitment, monetary, and curricular issues (b) Additional academic and clerical personnel, and (c) Training for leadership and orientation for administrative duties.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder