Yazar "Geçkil, Tahsin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Girişimci Dostu Üniversiteler İndeksi ve Bir Model Geliştirilmesi(2018) Tekin, Mahmut; Geçkil, Tahsin; Koyuncuoğlu, Özdal; Tekin, ErtuğrulNeo-liberal eğitim anlayışının üniversiteleri öğrenci odaklı, küresel kalkınmaya uygun eğitimi amaçlayan, girişimci ve yaratıcıinsan kaynağı üreten ve buna uygun eğitim programları geliştiren birer kuruma dönüştürdüğü gözlenmektedir. Bu bağlamdaüniversitelerin girişimci bir yapıya sahip olup olmadığı yönünden ölçümler yapıldığı da dikkat çekmektedir. Bu ölçümlerin birçokamacı bulunmakla birlikte, öncelikle tüm paydaşların beklentilerini karşılayan rekabetçi, girişimci ve yenilikçi bir üniversiteyönetişim sistemi kurularak bu sistemin geliştirilmesini sağlamaktır. Buna paralel olarak yine tüm paydaşların beklentilerinikarşılayacak ve bu sistemin geliştirilmesine katkı verecek Girişimci ve Yenilikçi Üniversite İndeksleri oluşturma çabaları da artışeğilimindedir. Üniversite girişimciliğinin ölçümlenmesinin yararlılığı konusunda genel olarak uzlaşı bulunduğu söylenebilir. Buamaçla Türkiye’de sadece TÜBİTAK tarafından geliştirilen ve yürütülen Girişimci ve Yenilikçi Üniversite İndeksi olarakadlandırılan bir adet İndeks 2012 yılından bu yana kullanılmaktadır. Bu konuda farklı ölçüm araçlarının olması bilimsel olarakyararlı olacaktır. Bu düşünceden hareketle bu araştırmanın amacı, Üniversite girişimciliği konusunda yeni bir indeks geliştirmektir.Ölçek geliştirme aşamasında literatürde yer alan üç fazlı on adımlı yaklaşım benimsenmiştir. Ölçekte yer alabilecek ifadelerliteratür ve uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Bu aşamada 53 maddelik taslak bir form elde edilmiştir. Bu taslakindeks, alandan uzmanlara gönderilerek uzman görüşü istenmiştir. Elde edilen uzman görüşleri sonrasında Kapsam Geçerlikİndeksi (KGİ) çalışması yapılmış ve 50 maddenin aday ölçekte kaldığı tespit edilmiştir. Yapı geçerliği açısından Faktör analiziöncesinde Kaiser-Meyer-Olkin katsayısı ve Bartlett testi yapılmış ve Bartlett testi sonucu (P.000) ve KMO değeri .914 çıkmıştır.Aday ölçek açımlayıcı faktör analizine tabii tutulmuş ve Varimaks döndürme tekniği ile yapılan AFA sonucunda ortaya 47 maddelibeş faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Ortaya çıkan ölçek varyansı % 73,875 oranında ölçmektedir. Ölçek ifadelerinin madde faktöryükleri en düşük .46 ve en yüksek .87 değerlerini almıştır.Ölçeğin bütününe ilişkin Chornbach Alfa değeri .986, olarakölçülmüştür. Boyutlara ilişkin Chornbach Alfa değerleri ise .983 ile .830 arasında değişmektedir. Sonuç olarak ortaya çıkan ölçeğingeçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.Öğe Muhasebe mesleğinde etik: Muhasebe meslek mensuplarının tutumlarını ölçme sorunsalı(2018) Ayvaz, Ednan; Geçkil, TahsinSon yıllarda birçok işletmede yaşanan muhasebe skandallarının ardından dünyanın birçok yerinde,işletme ve muhasebe uygulamaları ve özellikle muhasebeciler ve denetçiler tarafından ortayakonulan mesleki etikle ilgili yoğun eleştiriler, muhasebe ve denetimdeki kamu güvenininzayıflamasına neden olmuştur. Bu nedenle Dünyada ve Türkiye’de muhasebe meslek mensuplarınınuymaları için etikle ilgili düzenlemeler yapılmıştır.Muhasebe mesleğinde dürüstlük, tarafsızlık, mesleki yeterlilik ve özen, gizlilik ve mesleki davranıştanoluşan etik ilkelerle ilgili bilgiler verildikten sonra (meslek etiğiyle ilgili); Malatya ilinde tüm meslekmensuplarına gönderilen anketten geçerli dönüş yapan 155 meslek mensubundan alınan verileranaliz edilmiştir.Çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının unvanlarına göre etik ilkeleriyle ve genel etikalgısıyla ilgili tutumlarını ölçmektir. Fakat Türkiye’de muhasebe meslek etiğine ilişkin kullanılanölçeklerin faktör analizi ve etik ilkelerin her biri için güvenirlik ve geçerlilik analizinin yapılmamasınedeniyle güvenirlilikleri ile ilgili problemler vardır. Bu nedenle, “Muhasebe meslek mensuplarınınunvanlarına göre Etik İlkeleri ve Genel Etik algısıyla ilgili tutumları arasında farklılıkgöstermektedir/vardır” hipotezimiz test edilememiştir. Buna bağlı olarak da Türkiye’de Muhasebemeslek mensuplarının mesleki etik tutumlarıyla ilgili geçerliliği ve güvenilirliği olan yeni bir ölçeğingeliştirilmesine ihtiyaç olduğu sonucuna varılmıştır.Öğe Örgütsel Demokrasi Ölçeği Geliştirme Çalışması(2015) Geçkil, Tahsin; Tikici, MehmetAraştırmanın amacı Örgütsel Demokrasi Ölçeği geliştirmek, geçerlik ve güvenirliğini test etmektir. Metodolojik tipteki araştırmada üç faz ve on adımdan oluşan ölçek geliştirme modeli kullanılmıştır. Örneklem 438 kişiden oluşmuştur. Kapsam geçerliği yapılan ölçek örneklem grubuna uygulanmıştır. Veriler SPSS 21 ve LİSREL 8.8 programlarında ortalama, standart sapma, Pearson Momentler çarpımı, Chronbach Alfa, Açımlayıcı Faktör Analizi ve Doğrulayıcı Faktör Analizi ile değerlendirilmiştir. Açımlayıcı faktör analizinde 28 maddelik, beş faktörlü bir yapı ortaya çıkmıştır. Ölçeğin benzer ölçek ile korelasyonu .80 (p0.001), Chornbach Alfa .95, Test-tekrar test korelasyon katsayısı r.87 (p.001) bulunmuştur. Örgütsel Demokrasi Ölçeğinin Doğrulayıcı Faktör Analizinde iyi uyum ölçütlerine sahip olduğu ve sonuç olarak geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.Öğe Örgütsel Demokrasinin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması(2017) Geçkil, Tahsin; Akpınar, Ali Talip; Taş, YunusÖrgütsel demokrasi bireyin işi, çalışma arkadaşları ve işyeri koşullarına ilişkin düşüncelerinde değişimler yoluyla iş tatminini olumlu etkileyebilir. Örgütsel demokrasi algısının iş tatminine etkisini inceleyen çalışmalar sınırlıdır. Bu çalışmanın amacı hastane çalışanlarının örgütsel demokrasi algılarının iş tatmini düzeyine etkisinin incelenmesidir. Tanımlayıcı tipteki bu çalışmanın örneklemi bir üniversite hastanesinde çalışan 405 kişiden oluşmuştur. Veriler, Örgütsel Demokrasi Ölçeği, İş Tatmini Ölçeği ve demografik bilgi formu ile toplanmıştır. Veriler, bilgisayarda korelasyon, regresyon, bağımsız gruplarda t testi ve One Way ANOVA ile analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda Örgütsel demokrasi algısı arttıkça iş tatmininin artabileceği ve çalışanların iş tatmin düzeylerinin arttırılmasında örgütsel demokrasinin bir araç olarak kullanılabileceği şeklinde bazı önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Örgütsel demokrasi algısı ile iş tatmini arasında pozitif yönde önemli bir ilişki bulunmuştur (r=.622;p<0.001). Örgütsel Demokrasi algısı iş tatmini düzeyini olumlu yönde etkilemektedir (Düzeltilmiş R2 =.388).Öğe Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya ili örneği(2017) Başaran Alagöz, Selda; Geçkil, TahsinAmaç: Bu çalışmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sorunların tanımlanmasıdır.Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini Konya ilindeki üniversitelerde okumakta olan yabancı uyruklu öğrenciler oluşturmaktadır. Örneklem 109 kişiden oluşmuştur. Elde edilen veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen 28 soruluk anket formu ile toplanmıştır. Anket formu literatür taramalarına ek olarak “odak grup görüşmeleri” yoluyla geliştirilmiştir. Veri toplama işlemi Mayıs-Haziran 2016 tarihlerinde yapılmış olup veriler yüzdelik, ortalama ve standart sapma ile analiz edilmiştir. Bulgular: Katılımcıların %61.5’i erkek, %54.1’i 21-25 yaş aralığında, %52.3’ü Sosyal Bilimler alanında öğrenim görmektedirler. Katılımcı öğrencilerin % 43.1’i Ortadoğu bölgesinden ve %24.8’i Kafkaslar ve Orta Asya bölgesinden gelmektedir. Öğrencilerin %78.9’u öğrenci statüsü ile ülkemize gelmiş ve %90.8’i Türkiye’de herhangi bir kurumdan burs aldıklarını ifade etmişlerdir. Elde edilen sonuçlara göre yabancı öğrencilerin çoğunluğu üniversite personellerinden, hocalarından ve arkadaşlarından ayrımcılık görmediklerini ifade etmişlerdir. Yabancı öğrencilerin Türkiye’de yaşadıklarını ifade ettikleri en önemli sorun Türkçeyi anlama ve Türkçe ders izleme olarak görülmektedir. Yemekler, yabancı öğrenciler için orta düzeyli bir sorun olarak görülmüştür. Sonuçlar: Yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadığı Türkçeyi anlama, yemekler, sosyal yaşama uyum ile ilgili yaşadığı sorunların çözümüne yönelik çok aktörlü bir yaklaşım gerekmektedir.