Yazar "Kandemir, Sibel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ders kitaplarındaki hadis çevirilerinin öğrenci algı düzeylerine göre incelenmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2015) Kandemir, Sibel; Tavukçuoğlu, MustafaÇalışmamızın konusunu İlköğretim 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan hadislerin öğrenci algı düzeylerine uygunluğu oluşturmaktadır. Bu çalışma ile ders kitabında yer alan hadis metinlerinin öğrenciler tarafından nasıl algılandığı tespit edilmeye çalışılmış ve bu hadislerin öğrencilerin algı düzeylerine uygunluğunun ortaya konulması amaçlanmıştır. Nitel durum araştırma yöntemi ile yaptığımız çalışmada, yapılandırılmış doğal gözlem ile veriler toplanmış ve sistematik analize tabi tutulmuştur. Çalışmamız giriş ve üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde araştırmanın konusu, amacı, önemi, varsayım ve sınırlılıklar ile araştırma ile ilgili kavramlar ve bu alanda daha önce yapılan çalışmalar ele alınmıştır. Birinci bölümde kavramsal çerçeve, ikinci bölümde araştırmanın yöntemi ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde araştırmada elde edilen bulgular değerlendirilmiş, sonuç bölümünde ise ulaşılan netice ve önerilere yer verilmiştir. Çalışmamızda elde ettiğimiz sonuçlar kısaca şöyledir: 1.İlköğretim 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi ders kitabında yer alan hadis metinlerinin geneli öğrenci algı düzeylerine uygundur. 2.Soyut kavramlar içeren hadislerin anlaşılmasında güçlükler yaşanmaktadır. 3.Okuma becerisi ile hadislerin anlaşılması arasında anlamlı bir ilişki mevcuttur. 4.İnanç öğrenme alanı ile ilgili hadislerin doğru anlaşılma oranı diğer öğrenme alanlarına oranla daha azdır. 5.Kavram bilgisine sahip olmaları öğrencilerin hadis metinlerini doğru yorumlamalarında etkilidir. 6.Örnek olay örüntüsü içinde verilen hadisler diğerlerine oranla daha kolay anlaşılmaktadır.Öğe Lise Öğrencilerinde Ateizm ve Deizm Eğilimi Üzerine Bir Araştırma (Konya Örneği)(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Kandemir, Sibel; Tavukçuoğlu, MustafaToplumsal değişimlerin çok hızlı olduğu ve küreselleşmenin bir sonucu olarak çok sayıda alternatifle karşı karşıya kaldığımız çağımızda, yerel kültürün daha güçlü olduğu eski çağlara göre gençlerin kimlik krizlerinin daha yaygın olduğunu söylemek mümkündür. Bu durumdan dini değerler de nasibini almakta, gençler yaşadıkları toplumda hâkim olan din hakkında sübjektif yargılar oluşturmaya çalışırken bir yandan da ortaya çıkan diğer alternatifleri değerlendirmektedir. Bu araştırma ve değerlendirme sürecinin sonunda gencin toplumsal değerleri benimseyerek kimliğinin bir parçası haline getirmesi ya da yaygın inançlardan farklı bir tercihte bulunması mümkündür. Bu bağlamda gençlerin dini değerlere yaklaşımlarının araştırılması ve din eğitimi planlamalarının bu araştırmalardan elde edilen sonuçlar dikkate alınarak yürütülmesi önem taşımaktadır. Lise gençliğinin ateizme ve deizme eğilimlerinin araştırıldığı çalışmamız teorik ve empirik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Teorik bölümde konunun kuramsal çerçevesi ortaya konurken, empirik bölümde Ok-Dini Tutum Ölçeği ve Din Dışı Yönelim Ölçeği ile elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Gençlerin dini tutumları ve inançları üzerinde etkili olan faktörler din eğitimi bilimi açısından ele alınmıştır. Alandan toplanan veriler değerlendirildiğinde lise öğrencileri arasında azda olsa dine karşı olumsuz tutum geliştiren, ateist ve deist anlayışı benimseyenlerin mevcut olduğu tespit edilmiştir. Ulaşılan bulgulara göre gençlerin dine yaklaşımları üzerinde en etkili kurum ailedir. Alınan din eğitiminin yoğunluğu ve bu eğitimden tatmin olma düzeyi arttıkça ateizm, deizm gibi akımlara eğilim azalmaktadır.Öğe “Tehzîbü’l-Ahlâk” Eserlerinin Ahlâk Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi(2017) Kandemir, SibelTarih boyunca ahlâk, her toplumda ve her dinde önem verilen bir konu olmuştur. Bu nedenle tüm eğitim sistemleri bireylerin ahlaki bakımdan geliştirilmesini temel bir ilke olarak benimsemektedir. Ülkemizde de Milli Eğitimin temel amaçları arasında ahlaklı nesillerin yetiştirilmesi yer almaktadır. Ancak bu hedefe ulaşabilmek ancak ahlak ile ilgili güçlü bir kuramsal altyapıya sahip olmakla mümkündür. Bu makalede ülkemizdeki ahlâk eğitimi ile ilgili araştırmalara bir katkı sunmak amacıyla Yahya İbn Adî (ö. 970) ve İbn Miskeveyh'in (ö. 1030) "Tehzîbu'l Ahlâk" adlı eserleri ahlak eğitimi açısından değerlendirilmiştir. Fârâbî ekolüne mensup ve ona çok yakın tarihlerde yaşamış bu iki filozofun eserlerinden hareketle insana ve ahlâka bakışları, eğitime verdikleri önem, ahlâk eğitiminde benimsedikleri yöntemler tespit edilmiş ve edinilen bilgiler günümüz ahlâk eğitiminin problemleri açısından yorumlanmaya çalışılmıştır