Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kara, Hacer" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Konya’da üretilen Osmanlı ciltleri
    (2018) Kara, Hacer
    Kitap sanatları içinde önemli bir yere sahip olan ve “bir kitabın elbisesi” olarak niteleyebi‐ leceğimiz cilt, bir yazma eseri elimize aldığımızda karşılaştığımız ilk üründür. Bu bakım‐ dan yazma eserin sanatsal niteliğinin de ilk habercisidir. Cilt sanatında, mücellit imzala‐ rının çoğunlukla bulunmaması, cildin hangi tarihte ve hangi şehirde yapıldığının bilin‐ memesine sebep olmaktadır. Hatta ciltler bir yana, cildin bağlı bulunduğu ve ketebe kaydı mevcut olan eserlerin önemli bir bölümünde dahi yer ve tarih bilgisi yer almadı‐ ğından, eserlerin nerede yazıldığı ve hangi devlete ait olduğu konusu net değildir. Bu gibi belirsizlikler bir yazma eserin tümünün ya da cildinin nerede üretildiği hususunda kesin hükümler vermeyi güçleştirse de, bazı çıkarımlarda bulunmaya engel değildir. İşte bu makalede bazı ciltlere, güçlü varsayımlardan yola çıkılarak, tarihi süreçte bir yer ve bir kimlik kazandırılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda Konya Mevlâna Müzesi’nde bulunan “MüzelikYazma Eserler Kütüphanesi” taranmış ve 149 cildin Osmanlı dönemine ait olduğu belirlenmiştir. Bu yazma eserlerin ketebe ve vakıf kayıtlarındaki bilgilertitizlikle incelenmiş ve vakıf tarihlerinden ya da hattat bilgilerinden yola çıkılarak dokuz adet Osmanlı cildinin Konya’da yapıldığı saptanmıştır. Klasik ve geç döneme ait olan bu ciltler gömme, soğuk kalıp baskı, soğuk cilt, alttan ayırma, mülevven, zilbahar, yazma ve yekşâh teknikleriyle, ağırlıklı olarak geometrik ve bitkisel kompozisyonlarla süslenmiştir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Rumi ve Palmet Motifleriyle Süslenen I.Ulusal Mimarlık Dönemi Konya Çeşmeleri
    (2018) Aygör, Erkan; Kara, Hacer
    1908‐1930 yılları arasında görülen I. Ulusal Mimarlık Akımı mimaride ve süslemede, başta İstanbul olmak üzere, Anadolu’da ve Konya’da birçok yapıda etkilerini gösterir. Bu dönemde Konya’da inşa edilen I. Ulusal Mimarlık Dönemi çeşmelerinden üçü, Türk Sanatında en çok kullanılan motiflerden olan rumi ve palmet motifleriyle süslenmiştir. Üzerinde bu motiflerin mevcut olduğu üç adet çeşme aynı zamanda farklı tipolojik un‐ surlar sergilemektedir. Çalışmamızda Tip 2 olarak belirlenen gurubun “Şahide” ve “Anıt Çeşmeler” başlıkları altında değerlendirdiğimiz üç çeşmeden birinin yapım tarihi kesin olarak bilinirken, diğer ikisi mimari analiz yoluyla I. Ulusal Mimarlık Dönemine tarih‐ lendirilmektedir.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder