Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Korkman, Hamdi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Üniversite öğrencilerinin yükleme karmaşıklığı düzeylerinin duygusal zekâ ve akıcı zekâ çerçevesinde incelenmesi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014) Korkman, Hamdi; Deniz, Mehmet Engin
    Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin yükleme karmaşıklığı düzeylerinin duygusal zekâ ve akıcı zekâ çerçevesinde incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın genel evreni, Afyon Kocatepe Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde öğrenim gören 2. ve 4. sınıf öğrencilerinden oluşturulmuştur. Çalışma evreni, tesadüfi örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Örnekleme alınan toplam öğrenci sayısı, 627'dir. Öğrencilerin yükleme karmaşıklığı düzeyleri, "Yükleme Karmaşıklığı Ölçeği (YKÖ)" ile; Duygusal zekâları, Duygusal Zekâ Özelliği Ölçeği-Kısa Formu (DZÖÖ-KF) ile; Akıcı zekâları ise, Raven Standart Progresif Matrisler Testi (RSPM) ile ölçülmüştür. Yapılan analizler sonucunda, yükleme karmaşıklığı düzeyi ile DZÖÖ-KF'nin alt boyutları arasında anlamlı ve önem düzeyi yüksek ilişkiler gözlenmiştir. Yükleme karmaşıklığı düzeyi ile RSPM Puanları arasında ise anlamlı ilişkiler gözlenemememiştir. YKÖ puanları ile DZÖÖ-KF puanları arasında önem düzeyi yüksek ve pozitif yönde anlamlı ilişkiler gözlenmiştir. YKÖ'nin alt boyutları ile DZÖÖ-KF alt boyutları arasında önem düzeyi yüksek ve pozitif anlamlı ilişkiler görülmüştür. YKÖ puanları ile RSPM Puanları arasında anlamlı ilişkiler olmadığı görülmüştür. YKÖ'nin alt boyutlarında sadece karmaşık eşzamanlı dışsal açıklamalar ile RSPM toplam puanı arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkisinin olduğu görülmüştür. Yükleme karmaşıklığının, iyi oluş, özkontrol, duygusallık, sosyallik ve DZ toplam puanlarını anlamlı düzeyde açıkladığı gözlenmiştir. Yükleme karmaşıklığının, RSPM puanlarını anlamlı düzeyde yordamadığı görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin özlük niteliklerinin yükleme karmaşıklığı, duygusal zekâ ve akıcı zekâ ilişkisi ile ilgili olarak anlamlı ilişkiler gözlenmiştir.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder