Yazar "Mert, Musa" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 5E modelinin din eğitimine uyarlanması ve bilgi transferine etkisi üzerine bir araştırma (10. sınıf Hadis dersi örneği)(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Mert, Musa; Tavukçuoğlu, MustafaBu çalışmanın amacı, 5E öğrenme döngüsü modelinin din öğretiminde öğrencilerin bilgi transferine etkisini incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere nitel araştırma yöntemlerinden birisi olan eylem araştırması deseni benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim öğretim yılının bahar döneminde İstanbul il merkezinde bulunan bir Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi'nin 10. sınıfında öğrenim gören 21 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma için bir eylem planı ve uygulama takvimi oluşturulmuştur. Eylem planı hazırlama sürecinde tez izleme komitesi danışma kurulu fonksiyonu icra etmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı notları, gözlemci notları, video kaydı, ses kaydı, öğrenci günlükleri, öğrenci çalışma kâğıtları ve odak grup görüşmesi kullanılmıştır. Araştırmada, Anadolu İmam Hatip Liseleri Hadis dersi öğretim programında yer alan üç farklı konu için kazanımlar dikkate alınmak suretiyle 5E modeline uygun olarak hazırlanan ders planları kullanılmıştır. Ders planları ve etkinlikler literatürden faydalanılarak araştırmacı tarafından hazırlanmış ve uzman görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde MAXQDA Nitel Veri Analizi Programı yardımıyla, betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, din öğretiminde 5E öğrenme döngüsü modeline uygun etkinliklerin bilgi transferi sağlamada son derece etkili olduğu ve konularının öğretiminde 5E öğrenme döngüsü modelinin kullanılmasının oldukça faydalı olduğu saptanmıştır.Öğe Eğitimcilik Yönüyle Ebu Hanife(2014) Mert, Musaİnsanlık tarihi ile eş zamanlı kavramlar olan öğrenme ve öğretme konusunda, tarih boyunca sayısız görüş, düşünce, teori ve uygulama ortaya konmuştur. İslam Dünyasında da, bu alanda oldukça zengin ve dikkate alınması gereken tecrübeler mevcuttur. Din Eğitimi alanında geçmişte önemli çalışmalar ortaya koymuş âlimlerin tecrübelerinden faydalanmak, günümüz Din Eğitimcilerine farklı açılımlar kazandırabilir. Daha çok fıkıhçılığı ile tanınmış olmasına rağmen, İmam-ı Azam Ebu Hanife'nin bu alandaki başarılı uygulamaları, geçmişteki tecrübelerin en dikkat çekici olanları arasında yer almaktadır. Bu çalışmada Ebu Hanife'nin, iyi bir eğitimci olmasını sağlayan etkenler, aldığı eğitim ve Din Eğitimi alanında ortaya koyduğu metot ve uygulamalar, ana hatlarıyla incelenmiştir. Yapılan inceleme sonunda Ebu Hanife'nin, Din Eğitimi alanında dikkatle incelemesi gereken önemli çalışmalar ortaya koyduğu görülmüştür. Sahip olduğu yetenek ve özelliklerle birlikte, ders ortamı, ders tekniği, öğrenciye bakışı, öğrenciye yaklaşımı gibi pek çok konudaki uygulamalarının, eğitim uzmanlarının ve öğretmen yetiştiren kurumların dikkatle incelemeleri gereken veriler ve değerler içerdiği görülmüştür.