Yazar "Pilten, Pusat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Okul çağı çocuklarının oyun kavramına ilişkin algılarının ve oyun tercihlerinin değerlendirilmesi(2013) Pilten, Pusat; Pilten, GülhizBu çalışma, okul çağı çocuklarının oyun kavramına ilişkin algılarının, oyun tercihlerinin ve oyun oynama sebeplerinin bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin değerlendirilmesi ve bu verilerin oyunun bir öğretim yöntemi olarak kullanılma sürecine bir kaynak olacak biçimde yorumlanması amacıyla gerçekleştirilmiştir. İç içe geçmiş tek durum deseninde tasarlanan araştırma, 20092010 öğretim yılında, 7-11 yaşları arasında, Konya İlinde bulunan bir ilköğretim okulunun, 1-5. sınıflarında öğrenim gören 20 kız ve 20 erkek (toplam 40) öğrenci ile yürütülmüş bir durum çalışmasıdır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları şu şekilde özetlenebilir: Çocukların, her hangi bir aktivitenin oyun olup olmadığına karar vermede kullandıkları temel ölçüt eğlencedir. Stresli ortamlar, katılımın zorunlu ve yönetimin yetişkinlerde olması, çocukların derslerdeki oyunlara katılımını engellemektedir. Çocuklar genellikle oyunu kendilerine ait bir etkinlik olarak değerlendirmektedirler. Oyun ve oyuncak tercihleri cinsiyete ilişkin kalıp yargılarla ve yaşla birlikte şekillenmektedir.Öğe Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Okuryazarlık Kavramına İlişkin Metaforik Algıları(2018) Pilten, Pusat; Divrik, Ramazan; Pilten, Gülhiz; Ebret, AbdullahBu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının ‘‘matematikselokuryazarlık’’ kavramına yönelik algılarını metaforlar yoluyla ortayakoymaktır. Olgubilim modelinde gerçekleştirilen bu araştırmanın çalışmagrubunu Türkiye’ de eğitim-öğretim faaliyeti sürdürmekte olan 6 devletüniversitesinin Sınıf Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim görmekte olan1525 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri ‘‘Matematikselokuryazarlık …… gibidir, çünkü……’’ formunun doldurulmasıyla eldeedilmiştir. Verilerin analizinde metafor analiz basamakları ve frekansanalizi kullanılmıştır. Çalışma bulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarıtoplam 94 metafor üretmiş ve bu metaforlar 11 kategori altındatoplanmıştır. İfade edilen metaforlar en fazla günlük hayat faaliyeti, biraraç-alet kullanma becerisi, mutfak faaliyeti, zihinsel beceri, işlevsel biraraç gibi kategoriler altında toplanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarıtarafından ortaya konulan metaforlardan en fazla tekrar edilenler; yemekhazırlama, bilgisayar kullanma, alışveriş yapma, araba kullanma, problemçözme, dünya, telefon kullanma, yapboz, orman, gelecek, uzay şeklindesıralanmıştır. En fazla tekrar edilen metaforlar değerlendirildiğinde,bunların pek çoğunun üst düzey düşünme becerilerini (analiz, sentez,değerlendirme vb.) gerektirdiği görülmektedir.