Yazar "Sünbül, Ali Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması(2016) Kalemoğlu Varol, Yaprak; Ünlü, Hüseyin; Erbaş, Mustafa Kayıhan; Sünbül, Ali MuratBu çalışmanın amacı, Phillips ve Silverman (2012) tarafından geliştirilen İlköğretim (10-12 Yaş) Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeğini Türkçeye uyarlamaktır. Uyarlama çalışması için öncelikle özgün ölçeğin Türkçeye çevirisi yapılmıştır. Türkçe form ile İngilizce formun dilsel eşitliğinin incelenmesi amacıyla, önce orijinal ölçek, iki hafta sonra ise Türkçeye çevirisi yapılan ölçek 22 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Her iki ölçekten alınan puanlar arasındaki tutarlılığı test etmek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısına bakılmış ve .74 bulunmuştur. Buna göre İngilizce ve Türkçe ölçeklerden elde edilen ölçümler arasında yüksek düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Dilsel eşdeğerliği sağlanan ölçek Ankara ilinde 238 ilköğretim öğrencisine uygulanmıştır. Ölçeğin Türk kültüründeki yapısını inceleyebilmek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış, analiz sonucu iki alt faktör ve 15 maddeden oluşan bir yapı elde edilmiştir. Üst ve alt %27’lik grupların madde ortalamaları arasındaki tüm farklar anlamlı bulunmuştur. Ölçeğin geneli için Cronbach Alpha değeri .83, birinci alt boyut olan “bilişsel” için güvenirlik katsayısı .96 ve ikinci alt boyut “duyuşsal” için .95 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin iki hafta ara ile 72 kişilik bir öğrenci grubuna uygulanmasıyla hesaplanan test-tekrar test güvenirlik katsayısı ise .77 olarak bulunmuştur. Yapılan analizler sonucunda, ölçeğin Türkiye’de öğrenim gören ilköğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesinde kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu tespit edilmiştir.Öğe Matematik Öz-Yeterlik Kaynakları Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması(2014) Yurt, Eyüp; Sünbül, Ali MuratBu çalışmanın amacı, Usher ve Pajares'in (2009) geliştirdiği Matematik Öz-Yeterlik Kaynakları Ölçeğini (Sources of Middle School Mathematics Self-Efficacy Scale) Türkçe'ye uyarlamaktır. Türkçe form, eş-değerlik sınamasının ardından 6, 7 ve 8. sınıflarında uygulanmıştır. 12-15 yaş aralığında bulunan öğrencilerin %48'i (n408) kız, %52'si (n342) erkektir. Öğrencilerin sınıflarına göre dağılımları incelendiğinde; %32'si (n242) altıncı, %34'ü (n257) yedinci ve %34'ü (n251) sekizinci sınıfta okumaktadır. Ölçeğin yapı geçerliğini incelemek için Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizi yöntemleri kullanılmıştır. Ayrıca ölçeğin amacına hizmet etme derecesini belirlemek için ölçüt geçerliği çalışması gerçekleştirilmiştir. Ölçeğin güvenirliğinin belirlenmesi için ise Cronbach Alfa iç tutarlık katsayısı, düzeltilmiş madde toplam korelasyonu ve %27'lik üst ve alt grupların madde ortalamaları arasındaki farkların anlamlılığı t testi ile incelenmiştir. Yapılan analizler sonucunda, ölçeğin dört faktörlü bir yapıdan oluştuğu görülmüştür. Faktörlerin Cronbanch alfa değerleri 0.80 ile 0.94 arasında, düzeltilmiş madde toplam puan korelasyonları 0.77 ile 0.25 arasında değişmektedir. Ölçüt geçerliği sonuçları, ölçeğin amacına hizmet ettiğini göstermiştir. T testi sonuçları ise %27'lik üst ve alt grupların madde ortalamaları arasındaki tüm farkların anlamlı olduğunu göstermiştir.Öğe Sanal Ortam ve Somut Nesneler Kullanılarak Gerçekleştirilen Modellemeye Dayalı Etkinliklerin Uzamsal Düşünme ve Zihinsel Çevirme Becerilerine Etkisi(2012) Yurt, Eyüp; Sünbül, Ali MuratBu çalışmada, sanal ortam ve somut nesneler kullanılarak gerçekleştirilen modellemeye dayalı etkinliklerin uzamsal düşünme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test – son test kontrol gruplu deneme modeline göre desenlenmiştir. Araştırma 2010–2011 Öğretim yılında Konya il merkezindeki Mareşal Mustafa Kemal İlköğretim Okulu altıncı sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Toplam 87 öğrencinin yer aldığı çalışma grubu, iki deney ve bir kontrol grubundan oluşmuştur. Deney gruplarında uygulanan etkinlikler 9 hafta sürmüş ve toplam 18 farklı model geliştirilmiştir. Araştırma sonucunda; somut nesneler kullanılarak modellerin geliştirildiği Deney 1 grubunun uzamsal düşünme becerisi, Deney 2 ve Kontrol gruplarınınkine göre anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Sanal ortam kullanarak modellerin geliştirildiği Deney 2 grubunun zihinsel çevirme becerisi ise, Deney 1 ve Kontrol gruplarınınkine göre anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Araştırmanın sonucu, uzamsal becerilerin geliştirilmesinde sanal ortam ve somut nesnelerin birlikte kullanılmasının daha etkili olacağını işaret etmektedir.