Yazar "Salur, Mehmet Nuri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe KOBİ’lerde Halka Açılmanın Finansal Performansa Etkisi: BİST Gelişen İşletmeler Piyasasında Bir Uygulama(2018) Salur, Mehmet Nuri; Demirci, Mustafa Nihat; Kesen, BilalKüçük ve Orta Büyüklükteki İşletme (KOBİ) kavramı hemen hemen tümülkelerde kullanılan bir kavramdır. Kavramın ifade ettiği büyüklük; ekonomiye,sanayileşme düzeyine, pazarın büyüklüğüne, sektöre ve kullanılan üretim yönteminebağlı olarak ülkeler arasında farklılıklar göstermektedir. Bugünün bütün büyükfirmalarının, birçok riskli girişimin, yeniliğin ve patentin arkasında KOBİ’ler vardır. Buişlevleri ve ekonomideki önemli rolleri, görece güçsüz yapı ve sahip oldukları düşükimkânlar ile birleştirildiğinde, KOBİ’lerin desteklenmesi tüm ekonomilerde geçerliliğinihala korumakta olan bir konudur ve birçok ülkede bu konuda çeşitli programlaruygulanmaktadır. Bu bağlamda KOBİ’lere hitap eden menkul kıymet borsalarınınoluşturulması ve KOBİ’lerin bu sermaye piyasalarından yararlanmalarının teşvikedilmesi de büyük önem arz etmektedir. Ülkemizde de bu konuda 2011 yılında, gelişmeve büyüme potansiyeline sahip KOBİ’lerin paylarını halka arz etmek suretiyle sermayepiyasalarından uzun vadeli ve geri ödemesiz kaynak temin edebilmelerini sağlamakamacıyla Gelişen İşletmeler Piyasası (GİP) adında bir sermaye piyasası oluşturulmuştur.Mevcut finansman yöntemlerinin yetersiz kaldığı durumlarda alternatif bir finansman kaynağı olarak halka arz, KOBİ’lerin sadece finansal değil aynı zamanda örgütselyönden de kronik sıkıntılarını ortadan kaldırabilecek bir potansiyele sahiptir. KOBİ’lerhalka arz ile hem kurumsal yapılarını güçlendirerek kurumsal yönetime geçişisağlayacak hem de bu kurumsal yönetim ilkelerini içselleştirdikleri orandabüyümelerinin önündeki en büyük engel olan finansmana erişim sorununu aşacaktır.Çalışmamızda, tüm bu anlatılanlar doğrultusunda öncelikle KOBİ tanımıyapılarak KOBİ’lerin güçlü ve zayıf yönleri ile finansman sorunlarına değinilmiş veardından halka açılmanın faydalarından bahsedilerek BİST-GİP hakkında bilgi verilmiş,dünyadaki örneklerine değinilmiştir. Uygulama aşamasında ise BİST-GİP’te işlemgören KOBİ’lerin halka açıldıkları yıl baz alınarak, halka açılmadan önceki ve sonrakifinansal performansları karşılaştırılmıştır. Finansal performans göstergesi olarak aktifkârlılığı (ROA) ve özsermaye kârlılığının (ROE) kullanıldığı çalışmada, her iki oran daKOBİ’lerin halka açılmada baz alınan yıldan 1 yıl önceki ve 1 yıl sonraki finansaltablolarından elde edilmiştir. Çalışmanın amacı, KOBİ’lerin halka açılmaları ile finansalperformansları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını ölçmektir. Bu bağlamda,çalışmada halka açılmayla finansal performans arasındaki ilişki kurulan hipotezüzerinden karşılaştırma yapılan yıllardaki oranlar kullanılarak t-testi yardımıylaölçülmüştür. Çalışma sonucunda, KOBİ’lerin halka açılmasıyla finansal performanslarıarasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir.Öğe Stratejik Kurumsal İletişim Aracı Olarak Finansal Halkla İlişkiler: BİST’te Bir Uygulama(2014) Koçyiğit, Murat; Salur, Mehmet NuriHer geçen gün artan küresel rekabet ortamında, stratejik kurumsal iletişim, kurumun hedeflenen amaçlarına nasıl ulaşacağını belirleyen merkezi ve bütünleşik bir çerçevedir. Kurumsal iletişim stratejisi, kurum içi ve dışındaki iletişimlerin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine zemin oluşturur. Etkili bir kurumsal iletişim stratejisi: Kurumun misyonu ve hedefleriyle, faaliyet gösterdiği pazarda, hedef kitlesiyle ve paydaşlarıyla arasında bağlantı kurar. Hedeflenen amaçlara ulaştıracak kaynakları açığa çıkarır. Kurumun temel yeteneklerini ve ayırt edici özelliklerini (kurumsal kimlik, hizmet güvenilirliği, kurumsal itibar, kurumsal imaj gibi) ortaya koyarak kurumu rakiplerinden farklılaştırır. Stratejik kurumsal iletişimde önemli bir yeri olan Finansal Halkla İlişkiler, kurumun önemli hedef kitlelerinden ve paydaşlarından olan yatırımcılarla aktif iletişimi etkili bir şekilde düzenler. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı stratejik kurumsal iletişimin önemli bir ayağı olan finansal halkla ilişkileri kavramsal olarak ortaya koymak ve işletmelerin finansal halkla ilişkiler etkinliklerini nasıl kullandıklarını belirlemeye çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda Borsa İstanbul'da (BİST) kayıtlı olan lokanta ve oteller sektöründe faaliyet gösteren kurumların finansal halkla ilişkiler etkinliklerini nasıl gerçekleştirdikleri tespit edilmeye çalışılmıştır.