Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Selvi, Hüseyin Zahit" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Çok değişkenli haritalama için kümeleme yöntemlerinin kullanılması
    (2017) Selvi, Hüseyin Zahit; Çağlar, Burak
    Çok değişkenli haritalama mekânsal objelere ait birden çok özelliğin harita kullanılarak görsel sunumudur. Çeşitli veri hazırlama ve istatistiksel sınıflandırma teknikleri kullanılarak mekânsal objelere ait birden çok özellik görsel olarak incelenebilir ve kartografik işaretlerle gösterilebilir. Bu kapsamda kümeleme analizi yöntemleri de çok değişkenli haritalama için kullanılabilir. Bu çalışmada kümeleme analiz yöntemlerinden kortalama yöntemi, k-temsilci yöntemi ve Birleştirici Hiyerarşik Kümeleme yöntemi ele alınmıştır. Bu yöntemlerle Türkiye'deki üç ayrı yıla ait trafik kaza verileri kullanılarak oluşturulan sınıflar ve üretilen çok değişkenli haritalar kullanılarak bu yöntemlerin karşılaştırılması yapılmış, bu yöntemlerle üretilen haritaların risk yönetimi ve planlamada kullanılabilirliği üzerinde durulmuştur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    İlkokul öğrencileri için tasarlanan haritaların öğrenme becerisine katkısı
    (2018) Buğdaycı, İlkay; Selvi, Hüseyin Zahit
    Haritaların farklı alanlarda kullanılması ile birlikte geniş bir kullanıcı kitlesi oluşmuştur. Kullanıcıların amacı,ihtiyaçları, eğitim seviyesi, yaşı ve bilişsel seviyesi farklılık göstermektedir. Haritalar, kullanıcıların farklı özellikleri ve istekleri dikkate alınarak tasarlandığında etkin ve amacına uygun olarak kullanılabilir. Özellikle temel eğitimde öğrenciler tarafından kullanılan haritaların özenle tasarlanması gerekmektedir. Bu kapsamda, kartografların, çocuk kullanıcıların bilişsel gelişim düzeylerine uygun haritaların üretilmesi ve eğitime kazandırılması kapsamında önemli görev ve sorumlulukları vardır. Bu amaçla yazarlar tarafından eğitimin ilk kademesine yönelik “İlk Okul için Türkiye Atlası” adıyla atlas tasarımı ve üretimi gerçekleştirilmiştir. Bu makalede atlas projesi kapsamında tasarlanan haritaların, harita içerikli konuların öğrenilmesindeki katkısı incelenmiştir. Atlas kapsamında ilkokul müfredatına uygun olarak içerik hazırlanmış, belirlenen konular için Türkiye haritaları tasarlanmıştır. Atlas tasarımının ve basımının tamamlanmasıyla birlikte farklı nitelikte dört okulda 421 4. Sınıf (9-10 yaş), 73 3. Sınıf (8-9 yaş) olmak üzere toplamda 494 öğrenciyle atlasın kullanımına, okunup algılanmasına ve harita bilgilerinin öğretilmesine katkısını belirlemeye yönelik bir araştırma yapılmıştır. Araştırma kapsamında öğrencilere uygulanan ön test ve son test sonucunda yapılan değerlendirmede atlas kullanımı ile ortalama %40 oranında öğrencilerin öğrenme becerisine katkı sağlandığı görülmüştür.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder