Yazar "Sezer, Cem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Android işletim sistemi yazılımının grafiksel kullanıcı arayüzünün görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesi(2016) Korucu, Agâh Tuğrul; Usta, Ertuğrul; Sezer, CemHızlı bir değişime uğrayan mobil cihazlar daha fazla kullanıcı oranına ulaşmak için sürekli olarak güncellenmektedir. Bu güncellemelerden en önemlisi kullanıcıların bir mobil cihazı kullanırken ilk karşılaştıkları grafiksel kullanıcı arayüzüdür. Bu doğrultuda araştırmanın amacı android işletim sistemi yazılımının grafiksel kullanıcı arayüzünün görsel tasarım ilkeleri açısından değerlendirilmesini yapmaktır. Tarama modelinde yapılan araştırmada çalışma grubunu ortaokullarda görev yapmakta olan 51 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada öncelikli olarak görsel tasarım unsurları kullanmış oldukları yazılımdan örneklerle açıklanmıştır. Veri toplama aracı olarak; (Smaldino, Russell, Heinich ve Molenda, 2005: 101) tarafından geliştirilen 3’lü likert (1:“Zayıf”, 2:“Kabul Edilebilir”, 3:”Çok iyi”) türünde oluşturulan 15 maddeden oluşan “Görsel Tasarım Kontrol Ölçeği” kullanılarak yazılım görsel tasarım kriterleri açısından değerlendirilmiş ve sonuçlar yorumlanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde bilgisayar destekli istatistik paket programı olan SPSS kullanılmış; betimsel istatistik tekniğinden yararlanılmıştır.Öğe Bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde öğrenme yönetim sistemi kullanımının öğrenci akademik başarı, tutum ve motivasyonuna etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Sezer, Cem; Korucu, Ağah TuğrulBu araştırmanın amacı bir öğretim- yönetim sistemi uygulaması olan Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ders ortamının e- öğrenmeye yönelik tutuma, bilişim teknolojileri ve yazılım dersi eğitimine yönelik başarı ve öğrenci güdülenmesine etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel; " Ön test- Son Test Kontrol Gruplu Yarı Deneysel Desen" , " Tek grup Ön test – Son Test Zayıf Deneysel Desen" ve nitel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Deney, 2018- 2019 eğitim- öğretim yılında Konya Merkez Atatürk Ortaokulu 6. sınıfta öğrenim görmekte olan 47' si deney, 38' i kontrol grubu olmak üzere toplam 85 öğrenciyle yürütülerek deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test uygulanmıştır. Veriler eşlenerek bağımsız t testiyle analiz edilmiştir. Nitel verilerin analiziyle kategoriler, temalar ve alt temalar oluşturulmuş, verilen yanıtlar sayısallaştırılarak alt problemlerden elde edilen verilere göre öğrencilerin doğrudan cevaplarına yer verilmiştir. Araştırma sonucunda akademik başarı yönünden deney grubu öğrencilerinin daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yapılan akademik güdülenme ölçeği son test puanlarına göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Deney grubu öğrencilerinin e- öğrenmeye yönelik tutumları bağımlı gruplar t testiyle analiz edildiğinde istatistiksel olarak anlamlılık düzeyinde farklılık bulunmamaktadır. Deney grubu öğrencilerinin EBA ders platformuna yönelik görüşleri analiz edildiğinde öğrenciler içeriklerin ilgi ve motivasyonu artırdığını, kalıcı öğrenmeler sağladığını, her zaman her yerde öğrenme imkânı sunduğunu; pekiştirme ve kavrama etkinliklerinin olduğunu ancak teknik olarak bazı sıkıntıların ve mobil girişte sorunların olduğunu, erişime yönelik alt yapıda ve yüz yüze iletişimde problemler olduğunu; anında dönütlerin yetersiz ve sosyalleşme imkânının az olduğunu belirtmişlerdir. Analizler sonucu ortaya çıkan bulgular, öğretim yönetim sistemleri ile derslerin daha iyi yapılandırılmasına öneri niteliğindedir.