Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sivrikaya, Kadri Koray" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gıda neofobisi ve heyecan arama kişilik özelliklerinin yabancı turistlerin geleneksel Türk yemeklerini satın alma niyetine etkisi
    (Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Sivrikaya, Kadri Koray; Pekerşen, Yeliz
    Bu çalışmanın amacı yabancı turistlerin geleneksel Türk yemeklerini satın alma niyetleri üzerindeki heyecan arama ve gıda neofobisi kişilik özelliklerinin etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın örneklemini oluşturan, İstanbul Tarihi Yarımada’yı 2018 yılı yazında ziyaret etmiş olan 500 yabancı turiste, kolayda örneklem yöntemi ile anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. T testi, ANOVA ve regresyon analizlerinden yararlanılan çalışma sonucunda katılımcıların, heyecan arama kişilik özelliğinin bir alt boyutu olan deneyim arama alt boyutunun ve gıda neofobisinin yenilik korkusu ve yenilik arayışı boyutlarının geleneksel Türk yemeklerini satın alma niyetine etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Bunun yanında, gıda neofobisinin bir alt boyutu olan yenilik korkusu alt boyutuyla cinsiyet ve gelir değişkenleri arasında anlamlı farklılık olduğu ve gıda neofobisinin bir alt boyutu olan yenilik arayışının yalnızca eğitim düzeyi değişkeni ile arasında anlamlı farklılık olduğu gözlemlenmiştir. Heyecan arama kişilik özelliğinde ise heyecan arama kişilik özelliğinin bir alt boyutu olan heyecan ve macera arayışının yalnızca cinsiyet değişkeni ile arasında anlamlı farklığa sahip olduğu anlaşılmış ve heyecan arama kişilik özelliğinin bir alt boyutu olan deneyim aramanın yalnızca eğitim düzeyi değişkeni ile arasında anlamlı farklılığa rastlanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    The impact of food neophobia and sensation seeking of foreign tourists on the purchase intention of traditional Turkish food
    (Elsevier, 2020) Sivrikaya, Kadri Koray; Pekersen, Yeliz
    This study aims to investigate the effect of sensation seeking and food neophobia personality traits on the intention of foreign tourists to buy traditional Turkish food. The sample of the study, 500 foreign tourists who visited the Istanbul Historic Peninsula in the summer of 2018 were surveyed by easy sampling method. In the first phase 100 participants were asked to fill personal information form, food neophobia scale, brief sensation seeking scale and purchase intention scale. The obtained data were analyzed in SPSS program. After the pilot survey normality test, Cronbach's alpha coefficients and factor analysis were used to construct validity and reliability of food neophobia, brief sensation seeking scale and purchase intention scales. After ensuring the validity and reliability of statements in the survey form, 400 more survey forms were filled by participants to complete the major survey. After the data acquisition phase, regression analysis was used to evaluate the impact of food neophobia and sensation-seeking on purchase intention. The analysis showed that food neophobia has a considerably great impact on purchase intention. Results also showed that tourists with a low level of food neophobia show a high-level of purchase intention on Turkish traditional meals. On the SS side of the study it was found that experience-seeking is the only sub-scale of sensation-seeking that affects purchase intention. Consequently, experience seeking has a negative correlation with food neophobia. According to study results personality plays role in what people want to it. This information can be used to achieve more revenue and promote Turkish cuisine through tourism. Some suitable Turkish foods can be customized on the same line with major culinary cultures in the world for highly food neophobic tourists and also unique Turkish foods can be introduced to highly experience-seeker visitors.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder