Yazar "Soycan, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Konya İli Ortaöğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Müziksel Beğenileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013) Soycan, Merve; Göher Vural, FeyzanÖzet: Müzik eğitimi, gerek bireyin gerekse toplumun gelişiminde önemli etkileri olan bir süreçtir. Bu süreç, bireyin müziksel beğenisinin gelişmesinde de etkili olabilecek bir dönemdir. Müziksel beğeni, eğitimin yanı sıra diğer pek çok değişkene de bağlı olarak farklılaşabilmektedir. Söz konusu değişimlerden birisi de orta öğretim başarı puanı (OÖBP) olabilir. Literatür taramasına dayalı betimsel karakterli bu çalışmada, yukarıda ifade edilen varsayımı denemek ve konuya ilişkin veriler oluşturabilmek adına, Konya ilinde, OÖBP yüksek, OÖBP orta ve OÖBP düşük olan liselerde öğrenim gören öğrencilere yönelik bir araştırma yapılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin müziksel beğenilerini karşılaştırarak, konuyla ilgili tespitlerde bulunmak, araştırmanın konusuyla ilgili durum saptaması yapmak ve ardından gerekli önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Abstract: Music education is a process that has important impacts on both the development of society and individual. This process is a period that will also be effective on the development of individual’s musical taste. Musical taste can become different based on various variables as well as education. One of the stated variables can be Grade Point Average for High School (GPA). In this descriptive study based on literature review, a research is conducted for the students who study in high schools that have high GPA, medium GPA and low GPA, in Konya Province, to test the hypothesis before mentioned and to create data related to the subject. In the study, by comparing the students’ musical tastes, it is aimed to make an observation about the subject, to determine the situation related to the subject of the research and then to make necessary suggestions.Öğe Müziksel işitme okuma yazma dersinde çevrimiçi uygulamaların akademik başarıya ve tutuma etkisi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019) Soycan, Merve; Babacan, EzgiBu araştırma, Müziksel İşitme Okuma Yazma (MİOY) dersinde çevrimiçi uygulamaların akademik başarıya ve tutuma yönelik etkisini ortaya koymak ve bu uygulamalara yönelik öğrenci görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma yarı deneme modellerinden öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu desene göre gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin MİOY dersine yönelik akademik başarılarını ve tutumlarını incelemek amacıyla tutum ölçeği ve başarı testi geliştirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin çevrimiçi uygulamalara yönelik görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılı, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı lisans 1. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Grupların belirlenmesinde fakülte öğrenci numarasına bakılmış, numarasının son rakamı tek olan öğrenciler deney grubu, çift olan öğrenciler kontrol grubu olarak atanmıştır. Belirlenen grupların denkliği için nonparametrik testlerden Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Sonuçta deney grubunda 12, kontrol grubunda 12 öğrenci olmak üzere toplam 24 öğrenci çalışma sürecine katılmıştır. Ayrıca araştırma sürecinde geçerlik güvenirliği arttırmak, çalışma, öntest, sontest sürelerinin yeterliliği ve süreçte karşılaşılabilecek zorlukları öngörmek amacıyla pilot uygulama yapılmıştır. Araştırmada kullanılacak olan müzik teorisi ve işitme eğitimi veren çevrimiçi uygulama konu, amaç, kapsam, içerik, soru şekilleri, uygulama biçimleri gibi kriterler doğrultusunda uzman görüşü alınarak belirlenmiştir. Deney grubu öğrencileri ile bilgisayar laboratuvarında yürütülen çalışma, kontrol grubu öğrencileri ile sınıf ortamında sürdürülmüştür. Toplamda 10 hafta olarak belirlenen çalışma takviminin ilk haftasında öntest olarak her iki gruba tutum ölçeği ve başarı testi uygulanmıştır. Ön testler ve 8 haftalık uygulama çalışmasından sonra, uygulama takviminin son haftasında tutum ölçeği ve başarı testi her iki gruba da son test olarak uygulanmış ve deney grubu öğrencilerinin çalışmaya yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla görüşme formu kullanılarak süreç tamamlanmıştır. Çalışmada kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme formu betimsel analiz ile çözümlenirken, deney ve kontrol grubunun başarı testi ve bu derse yönelik tutum puanlarının karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıdaki şekilde özetlenebilir: 1. Kullanılan çevrimiçi uygulama sonrasında, öğrencilerin başarı testinden almış oldukları sontest puanına göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. 2. Öğrencilerin MİOY dersine yönelik tutum sontest puanına göre deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. 3. Uygulama süreci sonunda yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin, başarı ve tutum ölçeklerinden elde edilen sonuçları destekler nitelikte olduğu görülmüş ve öğrencilerin akademik başarısına olumlu katkı sağladığı tespit edilmiştir.Öğe Müziksel işitme, okuma ve yazma ile ilgili geliştirilmiş ölçme araçlarının incelenmesi: İçerik analizi çalışması(2019) Soycan, Merve; Babacan, EzgiEğitim, öğretim sürecinde yapılan ölçme ve değerlendirme, yürütülen eğitim programının niteliğini ortaya koymakta önemli bir unsur teşkil etmektedir. Ölçme ve değerlendirme için geliştirilen ölçme araçlarının, eğitimin her alanında olduğu gibi müzik eğitimi alanında da önemi büyüktür. İçeriği ile öğrencilerin ritim duygularını, notaları okuma, duyma ve yazma becerilerini, müziksel bellek ve dikkatlerini geliştirmeyi, müzikalitelerini ve genel müzik başarılarını arttırmayı amaçlayan müziksel işitme, okuma, yazma (MİOY) dersi diğer müzik derslerine de alt yapı oluşturmaktadır. Eğitimde ölçmenin önemi göz önüne alındığında, müzik eğitimi için temel derslerden biri olduğu düşünülen MİOY eğitimi ile ilgili geliştirilmiş ölçme araçlarının önemi ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının sistematik olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış, doküman incelemesi yoluyla elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Çalışmada kullanılacak olan kaynakları belirlemek amacıyla, literatür taraması yapılmış; konu ile ilgili yalnızca yurtiçi çalışmalar, YÖK tez veri merkezinden ulaşılabilen kaynaklar, yayımlanmış makaleler ve yazarı ile iletişime geçilerek ulaşılan ölçme araçları (n 22) çalışma kapsamına alınmıştır. Araştırmada yurt içi kaynaklardan ulaşılabildiği kadarıyla, MİOY alanında geliştirilmiş olan ölçme araçlarının yayın yılına, yayın türüne, örneklem grubuna, soru şekline, içeriğine ve geçerlik-güvenirliğine göre dağılımı tablolaştırılarak incelenmiştir.