Yazar "Yilmaz, Ercan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Eğitim bürokrasisinde yeni bir uygulama: Doküman yönetim sistemi (DYS)(2018) Yıldırım, Rüştü; Yilmaz, Ercan; Balıkçı, Abdullah2017 yılı itibariyle Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullar resmiyazışma ile ilgili işlemleri Doküman Yönetim Sistemi (DYS) üzerindenyürütmektedir. Bu araştırmada DYS’nin eğitim yönetimini, okulyönetimini, yöneticileri ve bürokratik yapıyı okul yöneticilerinin bakışaçılarından hareketle nasıl etkilediği ve DYS’nin okul idarecileritarafından nasıl görüldüğü araştırılmıştır. Araştırma nitel yaklaşım ve buçerçeveye uygun olduğu düşünülen durum yaklaşımı desenindetasarlanmıştır. Bu çerçevede araştırmanın katılımcılarını 2017-2018eğitim-öğretim yılında Konya ili merkez ilçelerinde (Karatay, Meram,Selçuklu) görev yapmakta olan 5 okul müdürü 5 müdür yardımcısıoluşturmaktadır.Araştırma sonucunda DYS’nin okul yöneticileri tarafından çokfaydalı bir sistem olarak görüldüğü ama geliştirilmesi gerekenkısımlarının olduğu, resmi yazışma ile ilgili iş ve işlemleri hızlandırdığı,resmi yazışmadaki bürokrasiyi azalttığı, şeffaflığı ve güvenirliği artırdığı,kâğıt tasarrufu yönüyle ekonomik olduğu, DYS ile ilgili verilen başlangıçeğitiminin yetersiz olduğu, sınıf içine (öğretime) doğrudan olmasa dadolaylı etkilerinin olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuçlardan hareketle butür elektronik sistemlerin yaygınlaştırılması gerektiği, DYS’degüncelleştirme çalışmalarının yapılması gerektiği, DYS kullanıcılarınayeni hizmet içi eğitimlerin verilmesi gerektiği, DYS’nin mail programlarınaentegre edilmesi gerektiği, DYS ile arşivlenecek evraklar konusunda MilliEğitim Bakanlığı tarafından ayrıntılı bir bilgilendirmenin yapılmasıgerektiği, elden evrak götürme işlemlerin devam ettiği bunların tamamenbitirilmesi adına çalışmaların yapılması gerektiği, önerilebilir.Öğe EXAMINATION OF RELATIONSHIP BETWEEN TEACHERS' LONELINESS AT WORKPLACE AND THEIR LIFE SATISFACTION(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2013) Yilmaz, Ercan; Aslan, HuseyinThis research aims to examine teachers' lifes atisfaction level and their loneliness at workplace according to some variables. It also aims to find out predictive role and its level of teachers' loneliness at workplace on their lifesa tisfaction. Research is carried out in accordance with relational screening model and 402 primary school teachers who are working in Ankara during 2012-2013 academic year and selected from 35 primary schools by use of disproportionate cluster sampling method constitutes the sample of the research. The data is collected with the scales of loneliness at workplace and life satisfaction and tested by making use of multiple regression technique. The differentiation levels in terms of teachers' life satisfaction and their loneliness at workplace, their sexes, marital status, attendance to concerted social activities out of school and union membership are analysed using T test. Research findings indicate that while there is not a significant difference between teachers' loneliness level at workplace with respect to marital status in the dimension of emotional deprivation, there is a meaningful diffrence in the dimension of social friendship. Single teachers feel themselves lonelier at workplace than married ones in social friendship dimension. According to marital status variable, life satisfaction levels show significant difference in favor of married teachers. Moreover, between the points of teachers' life satisfaction and the points of their loneliness at workplace in the dimensions of emotional deprivation and social friendship, there is meaningful negative way relationship. It is also inferred that there is a meaningful opposite relationship between emotional deprivation dimension of teachers' loneliness at workplace and social friendship dimension of their life satisfaction.