Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Suriyeli sığınmacıların sosyal entegrasyonuna yönelik bir araştırma(2018) Duğan, Özlem; Gürbüz, SalihTürkiye'de yaşayan Suriyeli sığınmacıların sosyal entegrasyonukonusunda çeşitli çalışmalar yapılmıştır. Bu çalışmalarla ilgili bulgulararasında Suriyeli sığınmacılarla ilgili büyük bir krizin yaşanmadığı veyerel halkın henüz Suriyelilerle büyük bir sorun yaşamadıkları ortayakonmaktadır. Ancak bazı araştırmalar, çeşitli ekonomik ve sosyalsebeplerden dolayı Suriyeli sığınmacıların yerel halk tarafındanistenmeyen insanlar olarak değerlendirildiğini göstermektedir. Bazıçalışmalarda da Suriyeli sığınmacıların yerel halkın iş olanaklarınıazalttığına, bazı şehirlerde ikinci eş olarak ailelerin yıkılmasına sebepoldukları gibi sosyal ve ekonomik gerekçelerden dolayı yerel halktarafından istenmediğine yönelik bulgulara yer verilmektedir. Ayrıcasığınmacıların eğitim çağındaki çocuklarının çoğunluğunun okulagitmemesi de uyum sağlamadaki sorunlardan biridir. Ancak uyumsağlama hususunda, yerleşilen ülkenin dilinin öğrenilmesinin olumlukatkıları olduğu da yapılan çalışmalarda ortaya konmaktadır. Çünküuyum sürecinde eğitimin ve Türkçe öğrenmenin kolaylaştırıcı bir faktörolduğu bilinmektedir. Bu çalışma yerel yönetimlerin uyum sürecineyönelik sığınmacılar için hangi katkılar sağlamaktadır sorusununyanıtını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu çalışma özelinde KonyaBüyükşehirBelediyesi'ninçalışmalarıincelenmiştir.Çalışmakapsamında Belediye yetkilileri ile yüz yüze görüşülmüştür. Belediyeninimkânlarından yararlanan 10 Suriyeli kadın ile de yüz yüze görüşmegerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler doğrultusunda belediyenin uyumsürecinde sığınmacılara katkı sağladığı, Türkçe eğitiminin yanı sıra mesleki kurslar verdiği, Suriyelilerin yerel halk ile kaynaşmasına yöneliketkinlikler gerçekleştirdikleri belirlenmiştir. Suriyeli kadınlar belediyeninkurslarında Türkçe öğrendiklerini ve sosyalleştiklerini ancak komşulukilişkilerini Türkçe öğrenerek geliştiremediklerini, yerel halkın kendilerinehâlâ önyargı ile yaklaştığını ifade etmişlerdir.Öğe Türkiye’de Kadınların Karşılaştığı Sorunlar ve Köprü Ağ Analizi Yöntemiyle İncelenmesi(2018) Aydın, Bayram Oğuz; Gürbüz, SalihKadınlar eğitim, sağlık, çalışma hayatı, siyaset ve karar alma mekanizmalarına katılım ve kadına yönelik şiddet konularında toplumsal cinsiyet veya ayrımcılık temelli çeşitli sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren, Türkiye’ de kadının karşılaştığı sorunlara yönelik olarak ortaya konulan yasal düzenlemeler, kamu politikaları ve uygulamaların yanı sıra kadın odaklı sivil toplum örgütleri de faaliyet göstermektedir. Bu süreçte, çeşitli aktörler ve koalisyonlar İnternette bilgi, görüş oluşturma, geliştirme ve yaygınlaştırmak için içerikler sunmaktadır. Bu çalışmanın amacı kadınların karşılaştıkları sorunlar konusunda işlev gören aktörleri ve koalisyonlarını değerlendirmek için İnternet üzerindeki sorun ağını analiz etmektir. Bu amaçla, Issue Crawler yazılımıyla WEB sayfaları ve köprülerden oluşan ilgili sorun ağı veri kümesi toplanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda kadın sorunları ağında hâkim aktörler sivil toplum kuruluşları ve üniversiteler olarak ortaya konmuştur.Öğe Siyasi lider imajına etki açısından fotoğrafın rolü: 2017 halkoylaması örneğinde liderlerin sosyal medya fotoğrafları(2019) Gürbüz, SalihGünümüzde görsel faktörlerin siyasi lider imajına olan etkisi üzerine çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Sosyal medyanın son siyasal kampanyalarda liderler tarafından daha çok kullanıldığı ve özellikle görsel içerikli paylaşımların tercih edildiği bilinmektedir. Bu bağlamda siyasi liderler seçmenin zihninde olumlu imajlar edinmek için sosyal medya hesaplarında fotoğraf paylaşmaya ayrı bir önem vermektedir. Böylece liderlerin seçmeniyle fotoğraf üzerinden bir iletişim dili kurmaya çalıştığı ifade edilebilir. Fotoğraflarda sunulan liderlerin kıyafet tercihleri, beden dilleri gibi birçok görsel özellikleri zaman zaman medyada gündem oluşturabilmekte ve bunlar seçmenlerin algılarına etki edebilmektedir. Görünürlüğe katkı sağlayan sosyal medya araçları sayesinde, liderler mesajlarını kolayca ve hızlıca paylaşabilmekte ve kamusu da onları yakından tanıyabilmektedir. Bu çalışmada fotoğrafın liderlerin imajı üzerindeki rolü göstergebilimsel olarak araştırılmıştır. Bu amaçla 16 Şubat 2017- 15 Nisan 2017 tarihleri arasında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Başbakan Binali Yıldırım’ın, Cumhuriyet Halk Partisi lideri Kemal Kılıçdaroğlu’nun ve Milliyetçi Hareket Partisi lideri Devlet Bahçeli’nin sosyal medya hesaplarında paylaşılan fotoğrafları analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucu olarak; liderlerin imajları genelde eşitlikçi, tarafsız, güçlü, dürüst, samimi, sevgi dolu ve geleneksel olarak belirlenmiştir.Öğe Türkiye’nin ilk 500 sanayi kuruluşunun sponsorluk uygulamaları: Kurumsal web sayfaları üzerine bir analiz(2019) Gürbüz, Salih; Tarhan, AhmetBir halkla ilişkiler uygulama alanı olarak sponsorluk faaliyetleri kuruluşların hedef kitlelerigözünde olumlu imaj oluşturmak ve geliştirmek açısından önemli bir role sahiptir. Buuygulamaların hedef kitlelere ulaştırılması ise kuruluşlar açısından oldukça önemlidir.Günümüzde geleneksel kitle iletişim araçlarıyla karşılaştırıldığında, web sayfaları eşikbekçiliğine maruz kalmaksızın içeriğin kuruluşlar tarafından kontrol edilebilir olmasıbakımından kuruluşlar açısından bir halkla ilişkiler mecrası olarak öne çıkmaktadır.Böylece kuruluşların sponsorluk faaliyetlerini duyurmalarında kurumsal web sayfalarınıkullanmaları daha geniş kitlelere ulaşmaları bakımından da önemli görülmektedir. Buçalışmada sanayi kuruluşlarının sponsorluk ile ilgili uygulamalarının neler olduğunubelirlemek; söz konusu uygulamaların kuruluşların kurumsal web sayfalarından nasılsunulduğunu tespit etmek amaçlanmıştır.Araştırmanın örneklemi olarak İstanbulSanayi Odası’nca ilan edilen Türkiye’nin ilk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde yeralan100 kuruluş belirlenmiştir. Kurumsal web sayfalarında sponsorluk çalışmalarınadönük bilgilere ne ölçüde yer verildiği, kuruluşların bu mesajları nasıl sundukları,sunulan mesajların daha çok hangi sponsorluk alanıyla ilgili olduğu içerik analiziyöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre, en çok destek olunan sponsorluk alanları, sporsponsorluğu, kültür-sanat sponsorluğu ve eğitim sponsorluğu olarak belirlenmiştir.Sponsorluk mesajlarının daha çok görsel ve yazılı materyal, elektronik basın bülteni vemetin aracılığıyla sunulduğu değerlendirilmiştir. Ancak sponsorluk mesajlarının sadecebeş tanesinin ana sayfada yer alan ‘sponsorluk’ başlığı altında bir link ile sunulduğu dabulgular arasında yer almaktadır. Bununla birlikte kuruluşların sponsorluk faaliyetlerinekatkılarının sınırlı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca sponsorluk mesajlarının hedef kitleyeulaştırılmasında kuruluşların web sayfalarını etkin bir biçimde kullanmadıkları da öneçıkan bulgular arasındadır.