Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe Üniversite öğrencilerinin İngilizce öğrenim geçmişleri hakkında görüşleri(2014) Güven, Zeliha ZuhalBu çalışmanın amacı üniversite hazırlık sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin İngilizce öğrenim geçmişleri hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktadır. Çalışma İngilizce derslerinde yaşanan sorunların ve çözüm önerilerinin tartışılması bakımından önemlidir. Araştırma 2009 yılında Selçuk Üniversitesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunda hazırlık sınıfında öğrenim gören 50 öğrenci yer almıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılan çalışmada veriler bireysel görüşmeler ve yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde NVivo 8 programı kullanılmış, yapılan analizler sonucunda öğrencilerin büyük çoğunluğunun ortaöğrenim yıllarında aldıkları İngilizce eğitiminden memnun olmadıkları bulunmuştur. Ayrıca, nicel ve nitel olarak yeterli olmayan öğretmenler ve kalabalık sınıflar en fazla dile getirilen sorunlar olarak tespit edilmiştirÖğe Sözlük Bilim Kuram, İlke ve Yöntemler Üzerine(2016) Kahraman, MehmetBu çalışmada sözlük, sözlük bilim, sözlükçülük ve sözlük araştırmacılığı ile sözlük kuram, ilke ve yöntemleri ele alınmıştır. Türkiye'de çok sayıda sözlük ve sözlük bilim/sözlükçülük üzerine yapılan çalışma vardır. Bu yazılarda yer alan sözlük yapma, sözlük araştırma kuram, ilke, yöntem ve kuralları tespit edip bir araya getirerek değerlendirmek istiyoruz. Sözlük bilim çalışmaları genel olarak kuramsal ve uygulamalı olmak üzere iki koldan yürütülmektedir. Sözlük, sözlük bilim, sözlükçülük, sözlük türleri gibi terimler kavramsal olarak ele alınıp tanımları yapılmış, bilim insanlarının bu terimleri nasıl kullandığı ve nasıl tanımladığına dikkat çekilmiştir. Yüzyıllar içerisinde sözlük, sözlükçülük ve sözlük bilim içerik ve ilke ve yöntemler bakımından değişikliklere uğramış, eski sözlük tecrübelerine yenileri eklenerek kimi yeni ve farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Bu farklı görüşleri tespit edip bir araya getirip değerlendirmeye gayret edilmiştirÖğe Karaçay-Malkarda geniş odak tümce ezgisi(2017) Gürer, AslıBu çalışma Kıpçak dil grubunda yer alan Karaçay-Malkar Türkçesinde dar odak bileşen içermeyen olumlu tümcelerin ezgisel özelliklerini ortaya çıkarmayı hedeflemektedir. Sistematik deneysel çalışmaya dayanan bu araştırmada Türkiye'de yaşayan anadil konuşucularına seslettirilen hedef tümceler geniş odaklı bağlamlar olacak şekilde diyaloglar içine yerleştirilmiştir. Hedef tümceler ÖzneNesne-Yüklem sıralamasında hazırlanmıştır. Temel frekans (f0) ölçümüne dayalı fonetik analizin düzensizliklerden arınmış olarak yürütülebilmesi için hedef tümcelerin kelimeleri tınılı sesler ya da ötümlü duraklamalı ünsüz sesler içeren kelimelerden seçilmiştir. Tüm kelimeler son hece vurgulu seçilmiştir. Ezgisel çalışma, hedef tümcelerin Praat programı ile ses perdesi yüksekliği çizgisi incelenmesine ve hecelerin ölçüm alanları olarak seçildiği, temel frekans ölçümlerinin ortalamasının yansıtıldığı ses perdesi yüksekliği çizgi göstermektedir ki (i) öznenin içinde bulunduğu ilk alanın sağ sınırında bir yükseliş ortaya çıkıyor, (ii) nesnenin yer aldığı orta bölümde son heceye denk gelen alanda küçük bir yükseliş ortaya çıkıyor, (iii) orta bölüme kadar korunan referans yüksekliği bu alanın sağ sınırından itibaren düşüşe geçmektedir ki bu bize bu alanın ezgi öbeğinde ana önemi üstüne çeken çekirdek alan olduğunu gösteriyor, (iv) eylemi içeren son bölümde düşük referans yüksekliği görülmektedir ki bu alan da çekirdek alan sonrası alan olarak adlandırılır. Son hece vurgulu kelimelerden oluşan tümcelerin ezgisinin son hece vurgusu almayan kelimelerle karşılaştırılması bu diyalektin ezgisel özelliklerine daha fazla ışık tutacaktırÖğe The relationship between university students' attitudes towards ict and media tools in learning english and their emotional intelligence(2016) Güven, Zeliha ZühalBu araştırmada üniversite öğrencilerinin İngilizce öğreniminde bilişim teknolojisi ve medya araçlarını kullanmaya yönelik tutumları ile duygusal zekaları arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırmada ayrıca üniversite öğrencilerinin İngilizce öğreniminde bilişim teknolojisi ve medya araçları kullanmaya yönelik tutumlarının ve duygusal zekalarının cinsiyet ve öğrenim gördükleri bölüm değişkenine göre farklılaşıp, farklılaşmadığı da araştırılmıştır. Araştırmanın katılımcıları 143'ü kız ve 84'u' erkek olmak üzere toplam 227 üniversite öğrencisidir. Veri toplama araçları olarak Schutte'nin Türkçeye uyarlanmış Duygusal Zekâ Ölçeği ile İngilizce Öğreniminde Medya ve Bilişim Teknolojisi Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson moment korelasyon tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin İngilizce öğreniminde bilişim teknolojisi ve medya araçlarını kullanmaya yönelik tutumları ile duygusal zekaları arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu ve incelenen tutumları ile duygusal zekalarının cinsiyetleri ve bölümlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı tespit edilmiştir. Yeni Yabancı Dil Eğitim Programlarının geliştirilebilmesi için farklı ve çeşitli örneklem gruplarının dâhil edildiği daha kapsamlı araştırmaların yapılması tavsiye edilmiştir.Öğe Compound Formation in Karachay-Balkar: Implications for the marker –sI(2017) Gürer, AslıThis paper discusses semantic and morpho-syntactic properties of compound formation in Karachay-Balkar with a special focus on NounNoun compounds which surface with or without the marker –sI. We propose that when the head noun is transitive, the non-head has argumental status and the marker -sI is the head of the projection introducing the argument. This is in line with the proposal of Öztürk and Taylan (2016) for the marker -sI in possessive free genitive constructions in Turkish. Turkish belongs to southwestern Turkic language group and Karachay-Balkar to the northwestern group. The investigation reveals that although the distribution of -sI with compounds is not the same in these two languages, behind its obligatory appearance the same pattern is at work: -sI must surface when the head is transitive. Karachay-Balkar is more restrictive in that –sI surfaces only with nouns that are inherently transitive in the absence of type shifting operators. In this paper we also focus on the function of –sI in genitive-possessive constructions. Drawing on compounds in Karachay-Balkar and Turkish, we conclude that what appears on the head noun in genitive-possessive constructions is possessive agreement marker on a par with first and second person agreement markers.