Browsing Temel Eğitim Anabilim Dalı Koleksiyonu by Title
Now showing items 1-20 of 184
-
1997-2017 yılları arasında kaynaştırma eğitimi ile ilgili yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)1997–2017 yılları arasında Türkiye'de kaynaştırma eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesini ve araştırmaların Türkiye'de ne boyutta olduğunun tespitini amaçlayan bu çalışma ... -
2. sınıf öğrencilerinin uzamsal görselleştirme becerileri üzerine test geliştirme çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)u çalışma ile 2. sınıf öğrencilerinin, uzamsal görselleştirme becerilerini ölçen geçerli ve güvenilir bir test geliştirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma tarama yöntemi ile yürütülmüş olup test geliştirme basamaklarına uygun ... -
2. sınıfa devam eden iki öğrencinin yazım hatalarının düzeltilmesi üzerine bir durum çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2012)Araştırmanın temel amacı yazım hataları bulunan ve yazma güçlüğü çeken iki öğrenci üzerinde uygulanan bireysel program sonucunda öğrencilerin çalışma öncesi ve sonrasındaki yazım yanlışları arasındaki farkı ortaya koymaktır. ... -
2009-2017 ilkokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması ve öğretmen görüşleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın amacı 2009 yılı matematik öğretim programı ile 2017 yılı matematik öğretim programının karşılaştırılması ve programlarla ilgili Sınıf Öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Bu incelemeler sonucunda matematik ... -
2018 ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programının getirdiği yenilikler ve programın sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı Fen Bilimleri 2018 öğretim programı ile 2013 öğretim programını özel amaçlar, beceriler, kazanım, içerik, eğitim durumları ve sınama durumları açısından karşılaştırmak, yenilenen programı sınıf ... -
2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programı ve 4. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitabının sosyal beceri açısından incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Toplumun bir parçası olan insanın toplum yaşamında sağlıklı bir şekilde bulunmasında sosyal ilişkilerin önemi büyüktür. Kişiler arası sosyal ilişkilerin sağlıklı ilerlemesini sağlayacak faktörlerden olan sosyal becerilerin ... -
3. Sınıf Kesirler Konusunda Somut ve Sanal Manipülatif Destekli Öğretim Uygulamalarının Kavrama ve Motivasyona Etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, 3. sınıf sayılar ve işlemler öğrenme alanının kesirler alt öğrenme alanında somut ve sanal manipülatif kullanma ve kullanmama durumunun öğrencilerin kesirleri kavrama düzeyine etkisini ve matematik ... -
4-5 yaş çocukların sosyal beceri ve problem davranışlarının annelerin okul öncesi eğitime katılımları açısından incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırma da annelerin okul öncesi eğitime katılım düzeylerine göre, 4-5 yaş çocukların sosyal beceri ve problem davranışları puanlarının farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya ... -
4. sınıf fen bilimleri ders kitaplarındaki değerlendirme sorularının çeşitli açılardan incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Eğitim öğretim hayatı boyunca öğrencilerin sıklıkla kullandıkları ders araç gereçlerinden biri olan ders kitaplarının, öğretim hedeflerine ulaşılma derecesi ve hedeflere ulaşma sürecinin gözden geçirilmesi açısından ölçme ... -
48-72 aylık çocuklarda saldırganlık yönelimi ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, okul öncesi eğitimi alan 48–72 aylık çocukların saldırganlık yönelimleri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ayrıca çocukların öz düzenleme becerileri ... -
48-84 aylık çocuklar için gözden geçirilmiş erken sayı testinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016)raştırmanın amacı, Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testinin (Early Numeracy Test-Revised) geçerlik – güvenirliğini saptamak ve 48-84 aylık çocukların cinsiyet, yaş, anne-baba öğrenim düzeyi ve doğum sırasına göre matematik ... -
6. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında yer alan "İpek yolunda Türkler" ünitesi kapsamında "Ötüken'de elli beş gün" adlı kitabın değerlendirilmesi ve öğrenci görüşleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu araştırmanın amacı, ortaokul 6.sınıf sosyal bilgiler dersi "İpek Yolunda Türkler" ünitesinde yer alan Göktürkler tarihi konusunun öğretilmesinde "Ötüken'de Elli Beş Gün" adlı kitabın öğrencilere okutularak, onların görüş ... -
60-72 aylar arasındaki çocukların yaratıcılıkları ile öz-düzenleme, duygu düzenleme ve davranış düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 60-72 aylar arasındaki çocukların yaratıcılıkları ile öz düzenleme, duygu düzenleme ve davranış düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu çalışma genel tarama modelindedir. ... -
60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yeteneği ile sosyal becerilerinin incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2013)Günümüzde akıl yürütme ve problem çözme becerilerini günlük yaşam pratiğine aktarabilen birey modeli önem kazanmıştır. Akıl yürütme ve problem çözme becerilerinin gelişmesine önemli katkı sağlayan öğrenme alanlarından ... -
7.sınıf insan ve çevre ünitesinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına, tutumuna ve hatırlama düzeyine etkisi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada 7.Sınıf İnsan ve Çevre ünitesinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarısına, çevreye karşı tutumuna ve bilgileri hatırlama düzeylerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma için; Konya ili Hadim ... -
8. sınıf öğrencilerinin hoşlanıp hoşlanmadıkları hayvanlarla ilgili düşünceleri
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu çalışmada 8. sınıf öğrencilerinin hoşlanıp hoşlanmadıkları hayvanları tespit etmek amaçlanmıştır. Bunun yanında öldürülmesini düşündükleri veya korunması gereken hayvanlar olup olmadığı hakkındaki düşünceleri de ortaya ... -
8.sınıf öğrencilerinin matematiğe yönelik tutum ve kaygılarının üslü ifadeler konusundaki başarıyı yordama gücü
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf düzeyinde bulunan ortaokul öğrencilerinin matematik dersine ilişkin kaygı ve tutumlarını belirlemek ve bu faktörlerin üslü sayılara ilişkin akademik başarıları üzerinde nasıl bir etkiye sahip ... -
Abdulla Şaik'in eserlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Bu çalışmanın temel amacı Azerbaycan'ın çocuk edebiyatı yazarlarından biri olan Abdulla Şaik'in eserlerini çocuk dünyasına katkıda bulunduğu değerler açısından incelemektir. Araştırmada Abdulla Şaik'in oğlu Prof. Dr. Kemal ... -
Akıcılığı geliştirme programı ile okuma becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)Bu araştırma, Akıcılığı Geliştirme Programının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akıcı okuma becerilerinin nasıl geliştirilebileceğini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın amacı herhangi bir fiziksel veya zihinsel ... -
Alan değiştiren sınıf öğretmenlerinin durumlarının incelenmesi
(Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)2012-2013 eğitim-öğretim yılı ile birlikte 8 yıllık kesintisiz eğitim kaldırılmış yerine, 4+4+4 eğitim sistemi getirilmiştir. Bu geçiş ile birlikte 5 yıldan 4 yıla düşen ilkokullarda sınıf öğretmenliği fazlalığı (norm ...