Yapısal Eşitlik Modellemesi ve Bir Uygulama
Citation
Bai, Y. (2022). Yapısal eşitlik modellemesi ve bir uygulama. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstatistik Anabilim Dalı, Konya.Abstract
Müşteri sadakatini artırmak ticari faaliyetlerin en önemli hedeflerinden biridir. Araştırmalarda sadakatin tutum ve davranış sadakati olarak ilk sınıfta incelendiği
görülmüştür. Bu tez çalışmasında diğer araştırmalardan farklı olarak iki sadakat
modelini ayrı ayrı karşılaştırmak için yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. 318 büyük
mağaza müşterisinin verileri ile kurumsal imaj, değiştirme maliyetleri ve
memnuniyetin tutumsal sadakat modeli ve davranışsal sadakat modeli üzerinde farklı
etkileri olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmanın sonuçları, iki rekabet modelinin
oldukça iyi bir uyuma sahip olduğunu ve davranışsal sadakat modelinin, tutumsal
sadakat modeline göre daha iyi bir model olduğunu göstermektedir. Increasing customer loyalty is one of the most important goals of commercial
activities. In the studies, it was seen that loyalty was examined in the first grade as
attitude and behavioral loyalty. In this thesis, unlike other studies, a structural
equation model was used to compare two loyalty models separately. With the data of
318 large store customers, it was investigated whether corporate image, switching
costs and satisfaction had different effects on the attitudinal loyalty model and the
behavioral loyalty model. The results of the study show that the two competitive
models have a very good fit and the behavioral loyalty model is a better model than
the attitudinal loyalty model.