Yazar "Bellibaş, Mehmet Şükrü" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Adaptation of Learning-Centered Leadership Scale: A Validity and Reliability Study(2017) Kılınç, Ali Çağatay; Bellibaş, Mehmet Şükrü; Gümüş, SedatBu araştırmanın amacı Liu, Hallinger ve Feng (2016) tarafından geliştirilen Öğrenme Merkezli Liderlik Ölçeğinin - ÖMLÖ (Learning-Centered Leadership Scale - LCLS) Türk kültürüne uyarlanmasıdır. Araştırmaya Konya ve Adıyaman illerinde bulunan ilk ve ortaokullarda görev yapan toplam 232 öğretmen katılmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğini tespit etmek amacıyla Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmıştır. Yapılan AFA sonucu ölçeğin üç boyuttan oluştuğu ortaya konmuştur. Bu alt boyutlar ölçeğin orijinal formuyla ve ilgili alan yazınla uyumlu biçimde ''öğrenmeye dönük bir vizyon oluşturma'', ''öğrenme desteği sağlama'' ve ''öğrenme programını yönetme ve model olma'' olarak yeniden isimlendirilmiştir. Nihai formu 19 maddeden oluşan ölçeğin alt boyutlarından elde edilen puanların iç tutarlılık değerleri .88 ile .91 arasında değişmektedir. Araştırma sonuçları Türkçeye uyarlanan Öğrenme Merkezli Liderlik Ölçeği'nin (ÖMLÖ) ilk ve ortaokullarda görev yapan okul müdürlerinin öğrenme merkezli liderlik düzeylerini belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.Öğe Amerika Birleşik Devletleri Ve Kanada'da Okul Müdürlerinin Genel Profili Ve Mesleki Gelişim Faaliyetlerine Katılım Düzeyleri(2015) Gümüş, Emine; Bellibaş, Mehmet ŞükrüBu çalışmada amaç, köklü okul yöneticisi seçme ve yetiştirme geleneklerine sahip ABD ve Kanada'daki mevcut okul müdürlerinin genel profillerini ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılım düzeylerini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, 2013 Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi (Teaching and Learning International Survey [TALIS]) verilerinden yararlanılarak her iki ülkede görev yapan okul müdürlerinin demografik özellikleri (cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve deneyim) ve aldıkları mesleki gelişim eğitimleri ve katıldıkları mentorluk, seminer, kurs ve gözlem ziyaretleri gibi profesyonel faaliyetler incelenmiştir. İlgili alan yazına göre, her iki ülkede yönetici seçme kriterleri; öğretmenlik tecrübesinin bulunması, eğitim yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olmak, yöneticilik sertifikasına sahip olmak ve belirli mesleki eğitim programlarına katılım olarak ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın bulguları da alan yazına paralel olarak, ABD ve Kanada'daki müdürlerin çoğunluğunun önemli ölçüde öğretmenlik tecrübesine sahip olduğu, öğretimsel liderlik ve okul yönetimine ilişkin program veya kurslara, çeşitli mesleki ağlara, mentorluk veya araştırma aktivitelerine ve konferans veya gözlem ziyareti amaçlı okul ziyareti aktivitelerine sıklıkla katıldıklarını göstermektedir.Öğe Examining Department Chairs’ Needs in Performing Academic Leadership in Turkish Universities(2016) Özaslan, Gökhan; Bellibaş, Mehmet Şükrü; Gümüş, Emine; Gümüş, SedatWhile the educational leadership literature is replete with studies focusing on leadership practices at K-12 level, higher education institutions all over the world do not receive their share from this intense scholarly interest. This is the case with Turkish higher education institutions too. Starting from this point of view, the purpose of this study is to examine department chairs’ needs in performing academic leadership. To this end, the study was designed as a qualitative inquiry. In order to reveal a range of leadership experiences, maximum variation sampling was employed to address the diversity of chairs’ academic leadership experiences. Accordingly, semi-structured interviews were conducted with the study group of 16 department chairs who varied in terms of their province, university type (public and foundation), teaching field, gender, and years of service in chairship position. Findings emerged in the phase of content analysis revealed that needs of department chairs can be categorized under the themes of: (a) More autonomy for decisionmaking in staff recruitment, monetary, and curricular issues (b) Additional academic and clerical personnel, and (c) Training for leadership and orientation for administrative duties.