Yazar "Karababa, Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Ergenlerde transaksiyonel analiz ego durumları, yaşam pozisyonları ve insani değerler açısından yalnızlık(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2016) Karababa, Ali; Dilmaç, BülentBu araştırmanın amacı ergenlerde yalnızlığın Transaksiyonel Analiz ego durumları, yaşam pozisyonları ve insani değerler açısından incelenmesidir. Bu araştırma çerçevesinde ayrıca ergenlerin yalnızlık düzeylerinin bazı demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında, Denizli ilinin Pamukkale ve Merkezefendi merkez ilçelerinde çeşitli ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan 683 ergenden (405 kız-278 erkek) oluşmaktadır. Araştırmaya tesadüfi örneklem yöntemi ile dahil edilen katılımcılara " Kişisel Bilgi Formu", "UCLA Yalnızlık Ölçeği", "Transaksiyonel Analiz Ego Durumları Ölçeği", "Yaşam Pozisyonları Ölçeği" ve "İnsani Değerler Ölçeği" sunulmuştur. Analizler SPSS 16.0 paket programı aracılığıyla .05 ve .01 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Veriler t-testi, ANOVA, Scheffe, Kruskal Wallis H-Testi, Mann Whitney U-Testi, korelasyon ve regresyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, ergenlerde Transaksiyonel Analiz ego durumları, yaşam pozisyonları ve insani değerlerin yalnızlık düzeyinde rol oynadığını göstermiştir. Ayrıca, araştırma bulgularında ergenlerin yalnızlık düzeyinin bazı demografik değişkenlere göre farklılaştığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular alan yazınıyla ilişkisi içinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.Öğe Ergenlerin başarı amaç yönelimlerini yordayan değişkenlerden biri olarak: İnsani değerler(2014) Karababa, Ali; Oral, Tuncay; Dilmaç, BülentBu çalışmanın amacı ergenlerde insani değerlerin başarı amaç yönelimlerini yordamadaki rolünü incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2012- 2013 eğitim-öğretim yılında Denizli il merkezinde liselere devam eden 421 öğrenciden (162 kız, 259 erkek) oluşmaktadır. Araştırma kapsamında ergenlerin insani değerlerini ölçmek için Dilmaç (2007) tarafından geliştirilen İnsani Değerler Ölçeği, başarı amaç yönelimlerini ölçmek için Akın (2006) tarafından geliştirilen Başarı Yönelimleri Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, insani değerler ile başarı amaç yönelimleri arasındaki ilişkiyi incelemek için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayıları; insani değerlerin başarı amaç yönelimleri üzerindeki yordama gücünü öğrenmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Analizler SPSS 16.0 paket programı aracılığıyla .01 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar, ergenlerde insani değerlerin öğrenme amaç yönelimini anlamlı olarak yordadığını; performans yaklaşma ve performans kaçınma amaç yönelimlerini ise anlamlı şekilde yordamadığını göstermektedir.Öğe Examining the Relationships Between Fear of Coronavirus, State Anxiety, and Relationship Happiness Among Married Turkish Individuals During COVID-19(Sage Publications Inc, 2023) Dilmac, Bulent; Karababa, Ali; Seki, Tolga; Simsir, Zeynep; Kurnaz, M. FurkanThe present study aimed to investigate the mediating role of state anxiety in the relationship between the fear of COVID-19 and relationship happiness among married individuals. An additional aim of the study also tested the moderating role of joint family activities between state anxiety and relationship happiness. The study sample consisted of 1713 married individuals (1031 women and 682 men). The study findings showed both the significant direct associations among the studied variables and the mediating role of state anxiety in the relationship between fear of COVID-19 and relationship happiness. It also found that the path of state anxiety to relationship happiness among married individuals having family activities was significantly lower than those who did not. Directions for future research and application were discussed.Öğe Ortaokul Öğrencilerinde Okula Bağlılığın Yordanmasında Algılanan Sosyal Destek ve Değerin Rolü(2018) Karababa, Ali; Oral, Tuncay; Dilmaç, BülentBu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin okula bağlılık düzeylerinin algılanan sosyal destek ve insani değer açısından incelenmesidir. Çalışma çerçevesindeki veriler 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, 192 kız ve 125 erkek olmak üzere toplam 317 ortaokul öğrencisinden elde edilmiştir. Bu araştırma ilişkisel tarama modellerinden korelasyonel araştırma türündedir. Araştırmada veri toplama araçları olarak Hill ve Werner (2006) tarafından geliştirilen ve Savi (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Çocuk ve Ergenler İçin Okula Bağlanma Ölçeği, Dilmaç (1999) tarafından geliştirilen Ahlaki Olgunluk Ölçeği, Dubow ve Ullman (1989) tarafından geliştirilen ve Gökler (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Destek Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde korelasyon ve aşamalı doğrusal çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Analizler bilgisayar ortamında SPSS 16.0 paket programı yardımıyla .01 ve .05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Araştırma bulguları algılanan öğretmen sosyal desteği, algılanan arkadaş sosyal desteği ve insani değerin okula bağlılık düzeyinde yordayıcı konumda olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular alan yazın ilişkisinde tartışılmıştırÖğe The Role of Human Values in Predicting Trait Anger and Anger Expression Styles Among Adolescents(2015) Dilmaç, Bülent; Karababa, AliBu çalışmanın amacı, ergenlerde insani değerlerin sürekli öfke ve öfke ifade biçimlerini yordamadaki rolünü incelemektir. Araştırmaya toplam 302 öğrenci katılmıştır. Öğrencilerin 182'si kız ve 120'si erkektir. Bu çalışmada, öğrencilerin insani değerler düzeyini belirlemek için "Ahlaki Olgunluk Ölçeği"; sürekli öfke ve öfke ifade biçimlerini belirleyebilmek için ise "Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği" kullanılmıştır. Analizler SPSS 16.0 paket programı aracılığıyla .01 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir. Veriler t-testi, korelasyon ve regresyon teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, insani değerlerin sürekli öfke ve öfke ifade biçimlerini (öfke-içe, öfke-dışa ve öfke kontrol) anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular alan yazınıyla ilişkisi içinde tartışılmış ve bazı önerilerde bulunulmuştur.Öğe TA and Values as the Predictors of Loneliness among Adolescents(Turkish Education Assoc, 2016) Karababa, Ali; Dilmac, BulentAim of this study is to examine loneliness in terms of Transactional Analysis ego states, life positions and human values among adolescents. The sample of the study consists of 683 adolescents (405 famele-278 male), who were studying various high schools of Pamukkale and Merkezefendi central districts of Denizli city and accepting to participate in the research voluntarily, during 2014-2015 education year. The participants of the research were administered UCLA Loneliness Scale, Transactional Analysis Ego States Scale, Life Positions Scale and Human Values Scale. Data analysis were conducted with SPSS 16.0 statistical package program in .05 and.01 significance levels. All datas were analyzed by correlation and regression. The study results show that, Transactional Analysis ego states, life positions and human values play a role in loneliness level among adolescents. Implications of these findings are discussed and suggestions are presented within the context of literature.Öğe TA and Values as the Predictors of Loneliness among Adolescents(Turkish Education Assoc, 2016) Karababa, Ali; Dilmac, BulentAim of this study is to examine loneliness in terms of Transactional Analysis ego states, life positions and human values among adolescents. The sample of the study consists of 683 adolescents (405 famele-278 male), who were studying various high schools of Pamukkale and Merkezefendi central districts of Denizli city and accepting to participate in the research voluntarily, during 2014-2015 education year. The participants of the research were administered UCLA Loneliness Scale, Transactional Analysis Ego States Scale, Life Positions Scale and Human Values Scale. Data analysis were conducted with SPSS 16.0 statistical package program in .05 and.01 significance levels. All datas were analyzed by correlation and regression. The study results show that, Transactional Analysis ego states, life positions and human values play a role in loneliness level among adolescents. Implications of these findings are discussed and suggestions are presented within the context of literature.