TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Bölüm "NEÜ, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitim Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 7. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Akran Zorbalığına Etkisi(2018) Sülükçü, Yusuf; Altunkaya, HaticeAkran zorbalığı, dünyada ve ülkemizde gittikçe arttığı yapılan araştırmalar sonucunda ortaya konulan bir eğitimproblemidir. 2015 PISA verilerine göre Türkiye’deki akran zorbalığının oranı % 19’dur. ABİDE raporuna göre de Türkçebaşarısı ile zorbalığa uğrama arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur. Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf öğrencilerininokuduğunu anlama becerileri ile akran zorbalığı düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışma nicel bir araştırma olupilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmadaki veriler, İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir ilçede, 7. sınıfta öğrenim gören217 öğrenci üzerinden toplanmıştır. Verilerin toplanmasında Akran Zorbalığı Ölçeği, Okuduğunu Anlama Başarı Testikullanılmıştır. Okuduğunu anlama ile kurban, zorba, hayattan zevk alma arasında korelasyon analizleri incelendiğinde; kurban ileokuduğunu anlama arasında negatif (r-.236; p.05), zorba ile okuduğunu anlama arasında negatif (r-.245; p.05), zorba ilekurban arasında) pozitif (r.2; p.05), hayattan zevk alma ile okuduğunu anlama arasında pozitif (r.27; p.05) ilişkibulunmuştur. Sonuçlara yönelik olarak önerilerde bulunulmuştur.