Makale Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Bölgesel Kalkınmada Sosyal Sermayenin Rolü: Konya Bedesten Örneği
(2016)Son yıllarda özellikle iktisat, sosyoloji ve politika bilimleri ekseninde ele alınıp incelenen sosyal sermaye; genel anlamda bölgesel kalkınmanın sağlanmasında önemli bir araç niteliği taşımaktadır. Bölgenin kalkınması; ... -
Muhasebe mesleğinde etik: Muhasebe meslek mensuplarının tutumlarını ölçme sorunsalı
(2018)Son yıllarda birçok işletmede yaşanan muhasebe skandallarının ardından dünyanın birçok yerinde,işletme ve muhasebe uygulamaları ve özellikle muhasebeciler ve denetçiler tarafından ortayakonulan mesleki etikle ilgili yoğun ... -
Örgütsel Demokrasinin İş Tatmini Üzerindeki Etkisi: Bir Alan Araştırması
(2017)Örgütsel demokrasi bireyin işi, çalışma arkadaşları ve işyeri koşullarına ilişkin düşüncelerinde değişimler yoluyla iş tatminini olumlu etkileyebilir. Örgütsel demokrasi algısının iş tatminine etkisini inceleyen çalışmalar ... -
Girişimci Dostu Üniversiteler İndeksi ve Bir Model Geliştirilmesi
(2018)Neo-liberal eğitim anlayışının üniversiteleri öğrenci odaklı, küresel kalkınmaya uygun eğitimi amaçlayan, girişimci ve yaratıcıinsan kaynağı üreten ve buna uygun eğitim programları geliştiren birer kuruma dönüştürdüğü ... -
eWOM Arama Motivasyonları ile Online Kurumsal İtibar Algısı Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
(2019)Küreselleşen dünyada internet kullanımının her geçen gün artması, bilgi arama motivasyonlarını farklılaştırmıştır. İnternet tabanlı iletişim sayesinde müşteriler, markalarla ilgili izlenimlerini ve alışveriş tecrübelerini ... -
Lojistik Öğrencilerinin İş Başı Eğitiminden Tatmin Düzeylerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma: Necmettin Erbakan Üniversitesi Örneği
(2019)İşbaşı eğitimi, iş yerinde veya iş yeri dışında işin fiilen yapıldığı yerde verilen eğitim olarak tanımlanmaktadır.Üniversitelerin tıp fakültelerinde intörn doktorluk olarak uzun yıllardan beri başarıyla uygulanan bu eğitim ... -
Pazarlama İletişimi Bağlamında eWOM Arama Motivasyonları ile Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkiyi Tespit Etmeye Yönelik Bir Araştırma
(2018)Araştırmanın amacı, eWOM arama motivasyonlarının tüketici temelli markadeğeri üzerinde doğrudan ve anlamlı bir etkisinin olup olmadığını analiz etmektir. Bubağlamda, online alışveriş yapan tüketiciler üzerinde amaçlı ... -
Örgütsel Demokrasi Ölçeği Geliştirme Çalışması
(2015)Araştırmanın amacı Örgütsel Demokrasi Ölçeği geliştirmek, geçerlik ve güvenirliğini test etmektir. Metodolojik tipteki araştırmada üç faz ve on adımdan oluşan ölçek geliştirme modeli kullanılmıştır. Örneklem 438 kişiden ... -
Yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin sorunlarının incelenmesi: Konya ili örneği
(2017)Amaç: Bu çalışmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin yaşadıkları sorunların tanımlanmasıdır.Yöntem: Tanımlayıcı tipteki bu araştırmanın evrenini Konya ilindeki üniversitelerde okumakta olan yabancı uyruklu öğrenciler ... -
Sosyal Medya İletişimi ve Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir GSM Markası Üzerine Tüketici Araştırması
(2019)Amaç - Araştırmanın amacı; sosyal medya iletişimi ile tüketici temelli marka değeri arasında bir ilişkinin bulunup bulunmadığının tespitidir.Yöntem - Araştırmanın evrenini, GSM markası Turkcell kullanıcıları oluşturmaktadır. ... -
Marka Otantizminin Tekrar Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisi: Hazır Gıda Sektöründe Bir Uygulama
(2019)Amaç - Araştırmanın amacı marka otantizminin tekrar satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin bulunup bulunmadığının tespitidir. Yöntem - Torku müşterilerinin algıladıkları marka otantizminin tekrar satın alma niyeti ...