Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gümüş, Emine" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Amerika Birleşik Devletleri Ve Kanada'da Okul Müdürlerinin Genel Profili Ve Mesleki Gelişim Faaliyetlerine Katılım Düzeyleri
    (2015) Gümüş, Emine; Bellibaş, Mehmet Şükrü
    Bu çalışmada amaç, köklü okul yöneticisi seçme ve yetiştirme geleneklerine sahip ABD ve Kanada'daki mevcut okul müdürlerinin genel profillerini ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılım düzeylerini incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimleme yöntemi kullanılmıştır. Bu kapsamda, 2013 Uluslararası Öğretme ve Öğrenme Anketi (Teaching and Learning International Survey [TALIS]) verilerinden yararlanılarak her iki ülkede görev yapan okul müdürlerinin demografik özellikleri (cinsiyet, yaş, eğitim durumu ve deneyim) ve aldıkları mesleki gelişim eğitimleri ve katıldıkları mentorluk, seminer, kurs ve gözlem ziyaretleri gibi profesyonel faaliyetler incelenmiştir. İlgili alan yazına göre, her iki ülkede yönetici seçme kriterleri; öğretmenlik tecrübesinin bulunması, eğitim yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olmak, yöneticilik sertifikasına sahip olmak ve belirli mesleki eğitim programlarına katılım olarak ortaya çıkmaktadır. Çalışmanın bulguları da alan yazına paralel olarak, ABD ve Kanada'daki müdürlerin çoğunluğunun önemli ölçüde öğretmenlik tecrübesine sahip olduğu, öğretimsel liderlik ve okul yönetimine ilişkin program veya kurslara, çeşitli mesleki ağlara, mentorluk veya araştırma aktivitelerine ve konferans veya gözlem ziyareti amaçlı okul ziyareti aktivitelerine sıklıkla katıldıklarını göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Araştırmalarında "Lider Yetiştirme ve Liderlik Geliştirme" Çalışmaları: 1980-2014 Arası Durum Tespiti
    (2016) Gümüş, Emine; Esen, Murat; Bellibaş, Mehmet Şükrü
    Bu çalışmanın amacı, "Web of Science" veri tabanını kullanarak 1980-2014 yılları arasında Eğitim ve Eğitim Araştırmaları (Education & Educational Research) kategorisinde taranan tüm dergilerde yayınlanmış olan "Lider Yetiştirme ve Liderlik Geliştirme" ile ilgili mevcut çalışmaların incelenmesidir. Bu inceleme sonucunda ise konu ile ilgili yayınların yıllara, ülkelere, yazarlara, alt temalarına ve yayımlandıkları dergilere göre detaylı olarak ortaya konarak liderlik geliştirme çalışmaları ile ilgili genel amaçlanmaktadır. Bu çalışmada verilerin analizi sürecinde, bibliyometri sonucunda elde edilen veriler, "Vantage Point" yazılımı yardımı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları, her ne kadar 1980 ve 2000 arasında lider geliştirme konusunda yapılan çalışmaların sınırlı sayıda olduğunu gösterse de, konu üzerinde yapılan çalışmaların 2000 yılı sonrasında büyük bir artış sergilediği görülmektedir. Araştırmanın bulguları, "Liderlik Gelişimi" konusunun, "Liderlik Eğitimi" ve "Liderlik Programı, Kursu ve Semineri" gibi diğer konular ile kıyaslandığında, ilgili alanyazında en çok araştırılan konu olduğunu ortaya koymuştur. Konu ile ilgili en fazla yayının ise "Educational Administration Quarterly" ve "Educational Management Administration & Leadership" dergilerinde yapıldığı ortaya konulmuştur. Ayrıca, ilgili çalışmaların çok büyük bir kısmının Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık ülkelerinde olduğu göze çarpmaktadır. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulguların, konu ile ilgilenen araştırmacıların gelecekteki çalışmalarına rehberlik edebileceği düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Eğitim Fakültelerinde Akademik Mentorluk ve Göreve Yeni Başlayan Öğretim Üyelerinin Mentorluk İhtiyaçları
    (2016) Gümüş, Emine; Gök, Enes
    Bu çalışmanın amacı mesleğe yeni başlamış olan öğretim üyelerinin yaşadıkları problemleri belirlemek, bu problemlerin çözümü sürecinde kimlerden ve daha çok hangi konularda destek aldıklarını konusunda bilgi edinmek ve yeni öğretim üyelerine yönelik olarak Amerika Birleşik Devletleri ve Birleşik Krallık gibi dünyada farklı ülkelerde uygulanmakta olan akademik mentorluğa ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve dört farklı eğitim fakültesinde göreve son üç yıl içerisinde başlamış olan 14 öğretim üyesinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmanın sonuçları, yeni öğretim üyelerinin ilk yıllarda fazla ders yüküne sahip olma, araştırma yapmaya zaman ayıramama, öğretim üyeliğine geçiş sürecinde uyum sorunu yaşama, meslektaşlar ile akademik işbirliği sağlayamama gibi problemler yaşadıklarını ortaya koymaktadır. Öğretim üyeleri bu problemlerin üstesinden gelebilmek için daha çok kendilerine yakın hissett ikleri kişilerden ya da doktora danışmanlarından destek aldıklarını ifade etmişlerdir. Ancak, doktorasını yurt dışında tamamlamış öğretim üyeleri bu süreçte büyük sıkıntılar yaşadıklarını ve sistem içerisinde kendilerini yalnız hissett iklerini belirtmiştir. Öğretim üyeleri, mesleklerinin ilk yıllarında desteğe ihtiyaç duydukları konuları ise eğitim-öğretim, araştırma ve idari faaliyetler şeklinde tanımlamışlardır. Hem kurumlarına uyum hem de belirtt ikleri konularda destek olması için kendilerine mentor atanması konusunda ise birçok öğretim üyesi olumlu görüş bildirmişse de böyle bir uygulamanın doğurabileceği bazı sakıncalar da dile getirilmiştir. Özellikle doktoralarını yurt dışında ya da yurt içinde şu an görev yaptıkları kurumdan farklı bir yerde tamamlamış öğretim üyelerine yönelik mentorluk uygulamasının faydalı olabileceği düşünülmektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Examining Department Chairs’ Needs in Performing Academic Leadership in Turkish Universities
    (2016) Özaslan, Gökhan; Bellibaş, Mehmet Şükrü; Gümüş, Emine; Gümüş, Sedat
    While the educational leadership literature is replete with studies focusing on leadership practices at K-12 level, higher education institutions all over the world do not receive their share from this intense scholarly interest. This is the case with Turkish higher education institutions too. Starting from this point of view, the purpose of this study is to examine department chairs’ needs in performing academic leadership. To this end, the study was designed as a qualitative inquiry. In order to reveal a range of leadership experiences, maximum variation sampling was employed to address the diversity of chairs’ academic leadership experiences. Accordingly, semi-structured interviews were conducted with the study group of 16 department chairs who varied in terms of their province, university type (public and foundation), teaching field, gender, and years of service in chairship position. Findings emerged in the phase of content analysis revealed that needs of department chairs can be categorized under the themes of: (a) More autonomy for decisionmaking in staff recruitment, monetary, and curricular issues (b) Additional academic and clerical personnel, and (c) Training for leadership and orientation for administrative duties.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Okul müdürlerinin katıldıkları mesleki gelişim faaliyetleri hakkındaki görüşleri: Türkiye ve ABD örnekleri
    (2017) Ada, Şükrü; Gümüş, Emine
    Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde görev yapan ilköğretim kurumu müdürlerinin katıldıkları mesleki gelişim faaliyetlerinin kapsamlarının belirlenip Türkiye'deki yönetici yetiştirme sürecinin gelişimine katkı sağlamaya yönelik öneriler sunmaktır. Bu doğrultuda, ABD'de Michigan Eyaleti ve Türkiye'de Erzurum ili devlet okullarındaki 31 okul müdürü ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış, yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilen veriler tümevarım analizi ile analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde Nvivo 8 nitel veri analizi programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, hizmet içi eğitim konusunda, Erzurum'da görev yapan okul meslektaşlarla yapılan toplantı ve görüşmeler ile uzun süreli yerel hizmet içi eğitim programları okul müdürleri tarafından en fazla yararına inanılan mesleki gelişim faaliyetleri olarak görülmiştir. Michigan Eyaleti okul müdürlerine göre ise, bir mentora sahip olma, meslektaşlar ile yapılan toplantılar ve hizmet içi eğitim programlarına katılım ön plana çıkmaktadır. Özellikle, Michigan Eyaleti'nde görev yapan okul müdürlerinin büyük çoğunluğu, mentorlarının olmasının mesleğin ilk yıllarında kendilerine yardımcı olduğunu belirtmişlerdir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Yönetici Öz-Yeterliği ve Okul Etkililiği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    (2017) Negiş Işık, Ayşe; Gümüş, Emine
    Bu araştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin yönetici öz-yeterlik algıları ile okul etkililiği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 öğretim yılında görev yapmakta olan 199 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması amacıyla Tschannen-Moran ve Gareis (2004) tarafından geliştirilen ve Türkçe'ye uyarlaması Negiş-Işık ve Derinbay (2015) tarafından yapılan "Yönetici Öz-Yeterlik Ölçeği" ve bu çalışma kapsamında Türkçe'ye uyarlaması yapılan Hoy ve Ferguson'un (1985) "Okul Etkililiği Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, yönetici öz-yeterliğinin bireysel ve okul ile ilgili değişkenlerden yalnızca öğrencilerin genelinin sosyo-ekonomik düzeyi ile ilişkili olduğu görülmüştür. Ayrıca yönetici öz-yeterliğinin okul etkililiğinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

| Necmettin Erbakan Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Yaka Mahallesi, Yeni Meram Caddesi, Kasım Halife Sokak, No: 11/1 42090 - Meram, Konya, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder