Yazar "Turanalp, Muhammed Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Descriptive Research on Searches With Religious Content on the Google Search Engine(Dinbilimleri Akad Arastirma Merkezi, 2020) Turanalp, Muhammed FatihThe birth of oral and written culture in the journey of human life and its effects on transforming life practices have been at the center of human-based research. In addition to these two phases, the digital culture, which emerged at the point where the transformation of technique into technology and the expansion of communication possibilities, is one of the topics of the new generation social science researchs. Search engines, which help people to reach information on the internet, which is one of the most important interaction tools of technological transformation and digital culture, besides these guidance functions also obtain important data about search trends on the internet with the search statistics they have. In addition, access to religious knowledge along with other information from the internet, which is an informal educational environment, has significant social importance. In this study, the searches with religious content made between the years 2004-2019 in Turkey on the Google search engine, the platform on which the vast majority of searches on the internet are carried out, was examined by descriptive survey model. Data of the Study on Religious Life in Turkey published by The Presidency of Religious Affairs was used to determine the subjects of the study and to compare the findings.Öğe Din ve eğitim bağlamında yorgunluk toplumu(Necmettin Erbakan Üniversitesi, 2019) Turanalp, Muhammed FatihDin ve eğitim olgusu, bir yanı insana uzandığı için geçmişten bugüne değin üzerinde hep düşünülen ve tartışılan alanlar içerisinde yer almıştır. Modern öncesi ve modern dönemi, kapsamı itibariyle sınırları daha belirgin ve belli pratikler üzerinden ele almak daha mümkünken, post modern dönem olarak adlandırılan yakın dönem gerçekliğini belli kalıp ilkeler ve tanımlar çerçevesinde irdelemek büyük belirsizlikler ve zorluklar içermektedir. Her şeyin hızla değiştiği dünyada görece geçmiş zamanlı olarak yapılan tanımlamalar ve ortaya atılan fikirler, değişim paradigması içerisinde ister istemez arkaik unsurlar taşımakta ve değişen çağın dinamikleri ile birlikte değerlendirilmesi gereken yenilikçi bakış açılarına ihtiyaç olduğu görülmektedir. Bu çalışmada, post modern döneme ilişkin sentezleyici fikirleri ile ön plana çıkmış yaşayan düşünürlerden olan Byung-Chul Han’ın “Yorgunluk Toplumu” isimli kitabında yer alan düşünce katmanları, Han ve benzer fikirlere sahip seleflerinin bakış açıları üzerinden ele alınmıştır. Daha sonra bu katmanlara ilişkin din ve eğitim yansımaları, ilgili literatür bağlamında değerlendirilmiştir.Öğe Dinî içerikli çocuk kitaplarının öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi(Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2017) Turanalp, Muhammed Fatih; Tavukçuoğlu, MustafaDinî içerikli çocuk kitapları, din eğitimi alanındaki destekleyici materyallerin başında gelmektedir. 2000'li yıllarla birlikte dinî içerikli çocuk kitaplarının talep ve arzında nicel anlamda ciddi bir artış yaşanmış, bununla birlikte kitaplardaki niteliğin de sorgulanması önem kazanmıştır. Bu çalışmada dinî içerikli çocuk kitaplarının yoğunlaştığı yıllar olan 2003-2015 yılları arasında yayımlanmış kitaplar arasından belirlenmiş bir örneklem çerçevesinde kitapların kaynaklara uygunluk, çocuğa görelik, eğitsellik, dil ve üslup, görsellik ve işlevsellik boyutu, öğretmen görüşleri çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır. Dinî içerikli çocuk kitapları konusunda, öğretmenlerin alandaki deneyimleri de dikkate alınarak isabetli değerlendirme yapabileceği varsayımıyla, kitapların değerlendirme aşamasında hem din eğitimcilerinin, hem de branş öğretmenlerin görüşlerine başvurulmuş ve kitaplar, ortaya çıkan bulgular çerçevesinde geniş bir perspektifle ele alınmıştır.Öğe İnternetin Ergenlere Olumsuz Etkileri Üzerine Din Eğitimi Temelli Bir Yaklaşım(2016) Turanalp, Muhammed Fatihİnternetin gün geçtikçe hayatımızın içine ayrılmaz bir parça olarak katılması, aynı zamanda içerdiği yararlar ve her yaş grubuna hitap eden yapısı, toplum kesimlerinin geniş bir katılımını da beraberinde getirmektedir. İnternetin her kesimi ilgilendirdiği kadar özellikle ergenlere etkileri de üzerinde hassasiyetle durulması gereken bir konudur. Gelişim anlamında yönlendirilmeye oldukça açık ve olumsuz açıdan da bir o kadar etkilenme potansiyeli olan ergenlerin, hayatımızda yer eden bu teknoloji ile olan bağları din eğitimi ekseninde değerlendirilebildiği ölçüde internetin zararlarından korunmak ve faydalarına odaklanmak mümkün olabilecektir.Öğe RELIGIOUS AND MORAL VALUE TRANSFER WITH SONGS: THE BARIS MANCO EXAMPLE(Ilahiyat Bilimleri Arastirma Vakfi, 2019) Turanalp, Muhammed FatihMusic is a universal language, which stimulates emotions via an auditory way. We may need to learn to understand different languages, but the language of music can be easily perceived by all people. From the sounds of nature to planned notes, the path of music path is much more than a simple audio communication. Some methods of the past have become obsolete or forgotten. However, some methods, that are compatible with the ontological structure of mankind, have a power of influence and can be used especially in the field of education. The appeal of music to the affective field of man and its use in education as a value transfer method or supported by the cognitive dimension make it important to focus on as a tool. This tool has been on the agenda of humanity for centuries.