The opinions of classroom teachers about Fatih project

Yükleniyor...
Küçük Resim

Tarih

2013

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Yayıncı

Erişim Hakkı

info:eu-repo/semantics/openAccess

Özet

Bu araştırmada, Türkiye’de 2011-2012 öğretim yılında 17 ilde 51 okulda pilot uygulaması başlayan ve 2013- 2014 yılına kadar ise tüm okullarda uygulanması planlanan, okullarda teknoloji alt yapısının oluşturulması ve kullanımı ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen FATİH Projesi’ne ilişkin sınıf öğretmenlerinin bakış açılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma, 2011-2012 öğretim yılında ilköğretim okullarında görev yapmakta olan 80 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu soru formu yardımıyla toplanmıştır. Araştırmada sınıf öğretmenlerinin FATİH Projesi’nin rahatlıkla uygulanabileceğini düşünmedikleri, projenin olumsuz yönleri olarak tablet bilgisayarlarda sorunlar yaşanabileceğini, öğretmenlerin bazılarının teknolojiyi kullanamayacağı ve eğitim almaları gerekeceğini belirtmişlerdir. Projenin yararlı yönleri olarak öğrencilerin çanta taşıma derdinden kurtulacak olmaları ve teknoloji alt yapısı sayesinde eğitim ortamının zenginleşeceği ifade edilmiştir. Öğretmenlerin yarıya yakınının projenin hedeflerine ulaşmayacağını yarıya yakınının ise projenin hedeflerine ulaşacağını düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır.
This study aimed to determine the viewpoints of classroom teachers about the project of FATIH, which began in 17 cities and 51 schools for trial in 2011-2012 educational year and is planned to be carried out in all schools until 2013-2014 educational year. This study was carried out with 80 classroom teachers during the 2011-2012 educational year. Open-ended question forms were used. Teachers think that this project will not work properly. Some disadvantages of this project are technical problems of tablets, lack of teacher's technological information and the training of teachers. Some advantages are that students will not carry heavy bags and technology will enlarge the educational atmosphere. Nearly half of the teachers think that the project will be successful, the other half think that it will not be successful.

Açıklama

Anahtar Kelimeler

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, The Project Of FATIH, Classroom Teachers, Computer Technology, FATİH Projesi, Sınıf Öğretmeni, Bilgisayar Teknolojisi

Kaynak

İlköğretim Online (elektronik)

WoS Q Değeri

Scopus Q Değeri

Cilt

12

Sayı

1

Künye

Ciftci, S., Taskaya, S. M., Alemdar, M. (2013). The opinions of classroom teachers about Fatih project. İlköğretim Online (elektronik), 12, 1, 227-240.